اخبار داغ

ماجرای سقوط آجرهای منارجنبان چه بود؟/ آیا این جاذبه گردشگری نصف جهان در حال تخریب است؟

ماجرای سقوط آجرهای منارجنبان چه بود؟/ آیا این جاذبه گردشگری نصف جهان در حال تخریب است؟
فیلمی چند روز اخیر در فضای مجازی منتشرشده است که در آن از یکی از مناره‌های منارجنبان شی به زمین می‌افتد و اعلام می‌کنند این بنای تاریخی در حال تخریب است و نباید از آن استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ فیلمی چند روز اخیر در فضای مجازی منتشرشده است که در آن از یکی از مناره‌های منارجنبان شی به زمین می‌افتد و اعلام می‌کنند این بنای تاریخی در حال تخریب است و نباید از آن استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به این مطلب، اظهار کرد: چنین خبری صحت ندارد و تخریب منارجنبان به شدت تکذیب می‌شود.

, صاحب نیوز,

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خرده گچ‌های کاشی‌های مرمت‌شده در این فیلم بر زمین می‌ریزد و هیچ تخریبی صورت نگرفته است.

,

به گزارش صاحب نیوز، منارجنبان یکی از بناهای تاریخی، باارزش و منحصربه‌فرد اصفهان که مربوط به سال ۷۱۶ هجری قمری است؛ این بنا از یک ایوان با دو مناره و صحن پیرامون تشکیل‌شده که بر روی مقبره یکی از عرفای قرن هشتم هجری قمری به نام عمو عبدالله کارلادانی ساخته‌شده است.

, صاحب نیوز,

شهرت این بنا به دلیل نوسانی است که هنگام تکان دادن یکی از مناره‌ها در سازه بنا ایجاد می‌شود و با تکان دادن مناره، مناره به نوسان درمی‌آید و هم‌زمان با آن مناره دیگر و درنتیجه کل ساختمان به نوسان می‌افتد، هر مناره دارای پهنای نه متری و بلندای هفده متری و این بنای ارزشمند در سال ۱۳۲۱ هجری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه