اخبار داغ

معاون اول رئیس‌جمهور:

دغدغه آب در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد/ سهم نفت در بودجه سال آینده تنها 27درصد است

دغدغه آب در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد/ سهم نفت در بودجه سال آینده تنها 27درصد است
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح بزرگترین آب شیرین کن کشور اظهار کرد:امروز مسئله آب در بعد ملی،جهانی و منطقه‌ای یک مسئله جدی است و دغدغه آب در صدر برنامه‌ها قرارگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛اسحاق جهانگیری،معاون اول رئیس‌جمهور طی سفر دو روزه خود به هرمزگان پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزار مترمکعبی بندرعباس با بیان اینکه موضوع آب برای تمام مردم کشور به مسئله ای روز و جدی است،گفت:مساله آب صرف نظر از مسائل زیست‌محیطی و اقلیمی به مسائل روز سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به اینکه دغدغه آب در صدر برنامه‌ها قرار دارد،اظهار کرد:مسئله آب در بعد ملی،جهانی و منطقه‌ای است چرا که سبب بروز مشکلاتی از قبیل ریزگردها می شود و فاجعه انسانی رقم می زد.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کم‌آبی مختص به بخش صنعت و کشاورزی نیست،افزود: گزارشات مطرح شده از وضعیت آب آشامیدنی شهرهای مختلف کشور از جمله بندرعباس، کرمان بوشهر، زاهدان، اصفهان و شیراز دردآور بود.

,

وی با تاکید بر اینکه وضع مصرف آب در ایران به‌گونه‌ای نیست که آینده کشورمان را تیره‌وتار ببینیم، تصریح کرد: آب شرب تنها شش درصد از میزان مصرف آب کشور را به خود اختصاص می دهد و قسمت عمده آن در بخش کشاورزی و صنعت قرار دارد چنانچه اگر روش‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی تصحیح شود،شاهد کاهش مشکلات در میزان مصرف آب خواهیم بود.

,

جهانگیری یادآور شد:وزارت نیرو در تابستان سال جاری تصور می کرد که با بحران‌های جدی در زمینه برق و آب در برخی از استان‌ها مواجه خواهد شد که با همراهی خوب مردم یکی از سخت‌ترین سال‌های خود را با خوبی از این موضوع عبور کند.

,

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال آن نیست تا آب گران به مردم بدهد، گفت: مهم‌ترین سرمایه کشور ما مردم هستند لذا باید در شرایط سخت به‌گونه‌ای خدمت کنیم که دل مردم خالی و واقعیت‌ها را پنهان نکنیم.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی باید در پروژه‌های آب و برق پررنگ باشد،افزود:ورود بخش خصوصی در حوزه آب کمک بزرگی در اجرای پروژه‌های وزارت نیرو کرده و وزارت نیرو تاکنون توانسته به‌خوبی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهره ببرد.

,

جهانگیری با اشاره به دغدغه زیست محیطی راه اندازی آبشیرین کن ها در بندرعباس بیان کرد: آب‌های خلیج‌فارس به آب‌های آزاد متصل است و محدودیتی ندارد از سوی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز از همین روش برای شیرین سازی آب استفاده می کنند.

,

این مقام ارشد با اشاره به دغدغه مردم بندرعباس در زمینه ورود فاضلاب به دریا اظهار کرد: ورود بخش خصوصی در زمینه جمع آوری فاضلاب در بندرعباس با خریداری پساب پیگیری شود چرا که در شهری مانند بندرعباس که فضای سبز آن هنوز جای کار دارد، شهرداری به عنوان یکی از خریداران بزرگ پساب ورود کند.

,

جهانگیری اصلی‌ترین منبع اقتصادی کشور را صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود:امروز تکیه اصلی ما در بودجه بر صادرات غیرنفتی است همچنین در بودجه سال 98 سهم نفت از لحاظ ریالی 27درصد است که باید صادرات نفتی باید در بازار ارز ثانویه مطرح شود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به مردم بندرعباس اطمینان می‌دهم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو مشکلی در تأمین آب وجود ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه