اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

سندرم سبزشدن عضله سینه مرغ برای انسان بیماری‌زا نیست

سندرم سبزشدن عضله سینه مرغ برای انسان بیماری‌زا نیست
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: سبزشدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از کاهش خون رسانی کامل ( کم خونی ) به عضله عمقی سینه است که سبب تحلیل رفتگی و بافت مردگی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلوخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در این سندرم فیبرهای ماهیچه ای دچار کمبود اکسیژن میشوند که روی بافت ماهیچه، به ویژه عضله سینه ای عمقی و رنگ آن تاثیر می‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,  ,


وی افزود: پرخونی، قرمز پررنگ تا سبز کامل مشاهده می‌شود که بسته به شدت اثر، قسمت میانی و یا کل یکی از طرفین عضلات داخل سینه یا دو عضله را درگیر کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به نظارت بهداشتی مستمر دکتر دامپزشکی و کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی مرغ بر روند کشتار افزود: این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام برش و قطعه بندی ناحیه سینه قابل رویت است. 

جلوخانی به مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد، می‌توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جداسازی و بقیه را مصرف کنند چرا که عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد. 

وی در پایان به مصرف کنندگان اطمینان خاطر داد:  با مصرف فرآورده‌های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند در صورت داشتن هرگونه سوال انتقاد و پیشنهاد با سامانه پیامکی 50001512 اداره کل دامپزشکی استان قزوین در ارتباط باشند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه