اخبار داغ

خیابان های باریک با نمایی از تاکسی های زرد رنگ؛

اعتراض تاکسی رانان سنندجی و زخم های کهنه ای که پایانی ندارد/ قطعات ماشین به قیمت تعاونی شبیه به یک افسانه است

اعتراض تاکسی رانان سنندجی و زخم های کهنه ای که پایانی ندارد/ قطعات ماشین به قیمت تعاونی شبیه به یک افسانه است
سنندج با داشتن 3500 تا 4000 دستگاه تاکسی درون شهری، هم اکنون تبدیل به یک شهر اشباع از تاکسی شده است که حتی به اندازه ی خود تاکسی ها مسافر در شهر قرار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، سنندج با داشتن 3500 تا 4000 دستگاه تاکسی درون شهری، هم اکنون تبدیل به یک شهر اشباع  از تاکسی شده است که حتی به اندازه ی خود تاکسی ها مسافر در شهر قرار ندارد، به میان جمعی از تاکسی رانان محترم رفتیم تا شرح حالی مبنی بر تجمع و اعتراض هفته گذشته شان ، جلوی استانداری استان کردستان جویا را شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


یکی از معضلاتی که اکنون در سنندج با آن مواجه هستیم ترافیک های سنگین و قفل شده ی صبح ها بین ساعات 7 الی 8:30 و عصر ها بین ساعات 5 الی 7 است که به گفته برخی از منابع محلی و مشاهدات حجم بالای تاکسی و صد البته مسافر کش های ماشین شخصی است که در این ساعات ، که اوج تردد مردم در سطح شهر می باشد ، در گوشه ای از خیابان مشغول پیدا کردن مسافر برای مسیر خود هستند.

,
,

 

,


به گفته تعداد کثیری از تاکسی رانان سنندجی ، بزرگترین مشکل تاکسی های سنندج ، نبود نظارت بر مسافر کشی ماشین های شخصی در سطح شهر است ، که به تاکید عنوان شده است باعث نصف شدن درامد ماهانه ی آنها شده است .

,
,

 

,


در این بین بالا رفتن قطعات ماشین مانند پولوس ، لنت ، انواع روغن ها و لاستیک و استهلاک این قطعات نیز ، هزینه ای بیش از پیش به راننده های تاکسی تحمیل میکند . این درحالی است که امتیاز خرید تاکسی + خرید خود ماشین، حداقل در شهر سنندج بین 70 الی 80 میلیون تومان تمام می شود .

,
,

 

,


قیمت قطعات ماشین در مدت یک سال اخیر به گفته منابع محلی و جمع کثیری از تاکسی رانان 4 برابر شده است ، اما به طور مثال تنها کرایه مسافر در مسیری همچون میدان آزادی (اقبال ) به شهرک بهاران ،از هزار تومان به هزار و دویست تومان افزایش پیدا کرده است .یعنی مبلغی که افزایش یافته است بسیار ناچیز است.

,
,

 

,

, ,

 

,

ورشکست کردن تاکسی های سنندج

, ورشکست کردن تاکسی های سنندج, ورشکست کردن تاکسی های سنندج,


یکی از راننده ها عنوان کرده است که واشر سر سیلندر ماشینش قبلا با قیمتی حدود 100 هزار تومان تهیه می شده است اما اکنون این قیمت به بیش از 500 هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت به نوعی در حال ورشکست کردن تاکسی های سنندجی است .علاوه بر این با مسافربری مدوام مسافرکش های شخصی دیگر مسافری برای تاکسی ها نمی ماند که آنها بتوانند کار کنند.

,
,


برخی از راننده ها اشاره کردند که، دادن قطعات ماشین به قیمت تعاونی به تاکسی رانان همانند مهریه است که چه کسی داده چه کسی گرفته است و بیشتر شبیه به یک افسانه است تا واقعیت ، تمامی قطعات ماشین را باید به صورت آزاد تهیه کنیم .

,
,

 

,


میدان آزادی (اقبال ) به عنوان یک شاهراه ارتباط بین شهری همیشه دارای ترافیک است ، چرا که هیچ نظارتی بر روی ماشین های شخصی وجود ندارد که چه زمانی در چه مکانی از خیابان های اصلی ایستاده و مسافر سوار میکنند .همین امر بیشتر مواقع به بروز درگیری بین راننده ها و ماشین های شخصی نیز می انجامد که مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

,
,

 

,


متاسفانه در این بین نیز شرکت تاکسی رانی سنندج بدون هیچ برنامه ریزی مشغول دادن امتیاز های مضاعف تاکسی به مردم است ، زیرا شرایط خاصی ندارد ، تست عدم اعتیاد و گواهینامه و صرفا چند جلسه ی توجیهی ، و سریع شخص مشغول به کار می شود .حجم 3500 دستگاه تاکسی برای شهر سنندج بسیار بالاست و حتی خیابان ها توان و کشش این صف هارا ندارند .به طور مثال هر روز در خیابان امام خمینی (ره) (شاپور) صف کیلومتری تاکسی ها برای یافتن مسافر دیده می شود که ، گاهی به بسته شدن کوچه های فرعی نیز می انجامد.

,
,

 

,

, ,

 

,

هیچ گونه تسهیلاتی نیز برای راننده های تاکسی در نظر گرفته نشده است

, هیچ گونه تسهیلاتی نیز برای راننده های تاکسی در نظر گرفته نشده است, هیچ گونه تسهیلاتی نیز برای راننده های تاکسی در نظر گرفته نشده است,


در این بین حتی تاکسی های حسین آباد و خطی حسن آباد نیز به داخل شهر آمده و درحال زدن مسافر هستند که بیش از پیش درامد تاکسی های دارای حق مسافرکشی در داخل شهر را کاهش داده است و حقوق شان را تضییع می کند.

,
,


هیچ گونه تسهیلاتی نیز برای راننده های تاکسی در نظر گرفته نشده است و صرفا تنها منبع منفعت و درآمد خود همین ماشین است که گاهی با خراب شدن قطعه ای از آن کارکرد 15 روز یک راننده تاکسی بر باد می رود .

,
,


عده ی کثیری از تاکسی رانان سنندج خواستار موارد زیر از مسئولین مربوطه شدند که راه نجاتی برای این معضل و مشکل یافته و مساله را حل کنند :

,
,

 

,

1- نظارت و کنترل دقیق بر روی ایستگاه های مسافری ، که به نظارت بر مسافرکشی توسط ماشین های شخصی می انجامد .

,

 

,

2- طرحی نظیر زوج و فرد کردن ، که روز های فرد ماشین های پلاک فرد و روز های زوج ماشین های پلاک زوج برای مسافرکشی در داخل شهر اقدام کنند ( با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور ، مردم تحت فشار مضاعف هستند و همه مشغول کار کردن ، لذا این مساله باعث بالا رفتن حجم ترافیک در شهر شده و این گونه چه شخصی چه تاکسی به مقصد نمیرسد)

,

3- اعطای تسهیلات یا حداقل قطعات ماشین به قیمت تعاونی به تاکسی رانان

,

4- همکاری و نظارت بر تخلفات توسط نیروی محترم انتظامی و پلیس راهور

,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه