اخبار داغ

به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان در زابل

اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان در زابل
اهدای ۱۷۵ سری جهزیه به نوعروسان سیستانی از جمله خدمات ارزنده قرارگاه قدس شهید هراتی در مناطق محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون؛ سیستان و بلوچستان را باید محروم ترین استان کشور دانست به گونه ای که بر اساس آمارهای منتشره از سوی مرکز آمار ایران این استان پهناور رکورد دار بیشترین تورم و بیکاری، بیشترین فقیر و بسیاری دیگر از این دست بوده و به عنوان محروم ترین استان کشور با مشکلات بسیاری مواجه است.
عدم توجه حکومت های گذشته به این منطقه در کنار مشکلاتی چون دوری از مرکز و خشکی آب و هوا موجب شده تا سیستان و بلوچستان در طول تاریخ گرفتار مشکلات بسیاری باشد، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و ورود سپاه و بسیج به بحث محرومیت زدایی گوشه ای از مشکلات مردمان خون گرم و انقلابی این منطقه رفع شد.
اقدامات مثبت و بی منت سپاه در سیستان و بلوچستان از اولین روزهای انقلاب اسلامی ایران تاکنون موجب شده تا چهره این استان کاملا تغییر کرده و دیگر چون پیش از انقلاب در فقر و محرومیت فرو نرفته است و اندک مشکلات موجود نیز به دلیل جاماندن از قطار پیشرفت در پیش از انقلاب اسلامی است.
سپاه و بسیج با ورود به بحث محرومیت زدایی تاکنون توانسته است خود را به عنوان یگانی حامی مردم این استان معرفی کند که در این میان قرارگاه شهید هراتی سیستان، از جمله نهادهای انقلابی است که در سال های اخیر با توجه به اقدامات تکرار نشدنی خود توانسته است از یک محرومیت عظیم در سیستان جلوگیری کرده و حتی در برخی زمینه ها به صورت کامل محرومیت ها را به فرصت تبدیل کند.
در همین رابطه پرویز آبسالان فرمانده قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، اظهار کرد: سپاه همواره برای محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان پیش قدم بوده است تا بخش اعظمی از مشکلات مردم سیستان را مرتفع سازد از مهمترین آنها می توان به ساخت خانه محرومین در نوار مرزی شهرهایی سیستان اشاره کرد.
وی افزود: تنها در سال جاری ۱۷۵ نو عروس از قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان جهزیه دریافت کرده اند که این موضوع گواه آن است که این قرارگاه توانسته است نه تنها در بحث محرومیت زدایی بلکه در بحث ازدواج که سنت حسنه در دین مبین اسلام نیز به شمار می رود پیشگام باشد.
آبسالان در تشریح برنامه های سال جاری قرارگاه قدس شهید هراتی سیستان گفت: در سال جاری ۳۶۶ خانه مدد جویان در شهرهای مختلف سیستان احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین از دیگر فعالیت های سپاه در سیستان می توان به توزیع ده ها هزار سبد غذایی و همچنین توزیع لوازم خانگی در بین افراد نام برد.
وی ادامه داد: ساخت مدرسه، مرمت و بازسازی خانه های محرومین، مرمت گلزار شهدا، کمک به معیشت مردم و اهدای وام های اشتغال زائی گوشه دیگری از اقدامات این نهاد برای حل مشکلات مردم سیستان است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون؛,
,
,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه