اخبار داغ

فرماندار بروجرد:

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید نهادینه شود

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید نهادینه شود
فرماندار بروجرد گفت: تفکیک زباله از مبدا اهمیت زیادی دارد و باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باید نهادینه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک "رضا آریایی" فرماندار بروجرد ظهر سه شنبه در جلسه مدیریت پسماندها که در فرمانداری برگزار شد گفت: پسماندها و دفن بهداشتی آنها اگر چه در ظاهر ساده است اما باید ظرافت خاصی داشته باشد تا اصولی و بهداشتی دفن شود و کار یک دستگاه نیست بلکه باید همه پای کار باشند و هر یک بخشی را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی اضافه کرد: در جلسات به دنبال مقصر نیستیم بلکه تلاش می شود تا در این جلسات برای رفع و حل مشکلات برنامه ای در دستور کار قرار گیرد و با همکاری بهتر بتوان برنامه ها را اجرا کرد.

,

فرماندار بروجرد تصریح کرد: در دفن پسماندهای پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است  و باید به دنبال رفع مشکلات دراز مدت باشیم و از الان باید کار را آغاز کرد چرا که این کار به صورت موقت در حال انجام است.

,

وی با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا افزود: در تفکیک زباله از مبدا مشکلاتی وجود دارد و عدم اجرای تفکیک زباله از مبدا سبب می شود تا بعد از جمع اوری زباله ها عده ای پلاستیک ها و کاغذها را جدا کنند و همین کار سبب پخش شدن زباله ها می شود.

,

آریایی اظهار داشت: باید فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گیرد و خانواده ها می توانند گام اول را برای تفکیک زباله از مبدا انجام دهند و نباید زباله های تر و خشک را مخلوط کرد که در راستای اجرای این برنامه می توان از ظرفیت فضای مجازی و راسنه ها استفاده کرد.

,

به گفته وی متاسفانه برخی از سنگبری ها پسماندهای خود را در کنار جاده می ریزند و باید به صورت جدی پیگیری شود و به دنبال این باشیم تا راهکارها را به خوبی ارائه دهیم و عدم دفن مناسب ممکن است در آینده مشکل ساز باشد.

,

در ادامه گودرزی بخشدار مرکزی بروجرد گفت: دپوی زباله ها در روستای سراب زارم برای اهالی این روستا مشکلات و نارضایتی هایی را ایجاد کرده و همچنین در ورودی روستای قشلاق نیز زباله ها دپو و رها شده اند که با هر بارندگی وارد روستا شده و مشکلاتی را ایجاد می کنند که باید اقدام اساسی در این راستا صورت گیرد.

,

"مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد با اشاره به تفکیک زباله ها از میدا افزود: روزانه 200 تن زباله در بروجرد تولید می شود که با تفکیک زباله از مبدا حجم زباله ها کاهش پیدا می کند.

,

وی اضافه کرد: در همین راستا فاز اول تفکیک زباله از مبدا از ادارت بروجرد آغاز شده و 90 درصد ادارات زباله های خشک و کاغذ را از دیگر زباله ها جدا می کنند که در فاز بعدی مدارس و دانشگاه ها و بعد از ان واحدهای صنعتی و منازل این طرح اجرا می شود.

,

به گفته وی در حال حاضر محل دفن زباله ها مناسب است و دفن زباله ها به خوبی صورت می گیرد اما تا استانداردها فاصله زیادی وجود دارد و ضوری است تا حصارکشی لازم در این منطقه صورت گیرد و شیرابه ناشی از زباله نیز کنترل شود.

,

وی با اشاره به پسماندسنگبری ها افزود: چندین سال است که تذکرات لازم ارائه می شود اما اقدامی صورت نمی گیرد که دفن پسماندهای سنگبری به صورت استاندارد در دستور کار قرار دارد و الزامات در این راستا به انها ابلاغ خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه