اخبار داغ

معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی:

نرخ بالای بی سوادی در پارس آباد/ طرح های سواد آموزی شتاب گیرد

نرخ بالای بی سوادی در پارس آباد/ طرح های سواد آموزی شتاب گیرد
معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی گفت:شهرهایی نظیر پارس آباد نرخ‌ بی‌سوادی بالاتری نسبت به سایر مناطق استان دارند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین شورای معاونین، مدیران کل و مشاوران سازمان سوادآموزی اظهار داشت: دستاوردهای سوادآموزی استان اردبیل علی رغم اینکه معاون سوادآموزی استان مدت کوتاهی است که مسئولیت این حوزه حضور دارد جامع و گویای وقایع و اتفاقات در استان در حوزه سوادآموزی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود:  شهرهایی نظیر پارس آباد دارای نرخ‌ بی‌سوادی بالاتری نسبت به سایر مناطق است که ضروری است که معاونت سوادآموزی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر نهادهای پشتیبانی همانند شورای پشتیبانی سوادآموزی استان برای این مناطق طرح‌های ویژه شتاب بخشی سوادآموزی طراحی و اجرا کنند.

,

وی تاکید کرد: سازمان نهضت سوادآموزی آماده همکاری با استانها در خصوص ارائه حمایتهای فنی، مالی و سایر ملزومات مورد نیاز برای انجام طرح‌های ابتکاری و شتاب بخشی می‌باشد.

,

معاون سوادآموزی استان اردبیل گفت: نرخ باسوادی جمعیت سنی شش ساله و بالاتر در سرشماری سال 95، هشتاد و سه و یک دهم درصد اعلام شده است که در مقایسه با سرشماری سال 1355 قبل از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی رشد 52 درصدی را نشان می دهد.

,

سید غلامحسین گنجی در زمنیه نرخ سواد در سایر گروه‌های سنی نیز افزود: نرخ سوادآموزی استان در جمعیت گروه سنی 49-10 ساله برابر 93.1 درصد است.

,

گنجی اظهار داشت: استان اردبیل در سال 1395 و در دوره سوادآموزی توانسته است 101 درصد حجم ابلاغی خود را محقق کند و این وضعیت در دوره‌ی تحکیم و انتقال به ترتیب 101 و 102.6 درصد می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه