اخبار داغ

رئیس اتحادیه پوشاک همدان مطرح کرد؛

بقای صنعت پوشاک داخلی در گرو حمایت دولت

بقای صنعت پوشاک داخلی در گرو حمایت دولت
رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان همدان گفت: افزایش نرخ ارز فرصت مناسبی برای تولید‌ات پوشاک داخلی بوده که نیازمند حمایت دولت برای تأمین مواد اولیه و ماشین آلات به‌روز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله ناصری در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه واردات پوشاک همواره به تولید کنندگان زیان وارد می‌کرد، اظهار کرد: تولید کنندگان داخلی در حال فعالیت هستند و نسبت به گذشته نیز از نظر کمیت و کیفیت رشد داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به اینکه امروز تنها دغدغه تولیدات کنندگان، تأمین مواد اولیه است، افزود: روزگاری پوشاک خارجی به صرفه بود اما امروز واردات کالاها صرفه اقتصادی ندارد و تولیدات داخلی از توجیه اقتصادی بیشتری برخوردار است.

,

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان همدان با بیان اینکه امروز فرصت بسیار خوبی برای رشد صنعت پوشاک کشور و تولیدات داخل فراهم شده، تصریح کرد: اگر بتوانیم مواد اولیه را به موقع و به اندازه کافی تأمین کنیم بدون تردید با یک جهش در صنعت پوشاک مواجه خواهیم شد.

,

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم از کالاهای خارجی بیشتر استقبال می‌کنند، ادامه داد: این فرهنگ یک ضعف بزرگ است که باعث شده برخی از تولیدکنندگان داخل کالای خود را با برند خارجی عرضه کنند.

,

ناصری با بیان اینکه برندهای معتبر داخلی در سال‌های اخیر ایجاد شده، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی از مردم حاضر هستند برای برندهای خارجی پول بیشتری پرداخت کنند.

,

وی با اشاره به اینکه تولید کالا با برند خارجی بیشتر در تولید‌ی‌ها زیر زمینی انجام می‌شود، گفت:  تولید کنندگان معتبر و  قانونی محصولات خود را با برندهای داخلی ارائه می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه پوشاک همدان با بیان اینکه مردم به تولیدات داخل اعتماد کنند، اظهار کرد: از ابتدا بی‌اعتمادی به تولید داخل بوده است و به همین دلیل رویکرد مردم به محصولات خارجی افزایش یافته است.

,

وی تأکید کرد: اگر حمایت لازم از تولیدات داخلی انجام شود به طوری که مواد اولیه مطلوب و ماشین آلات مناسب تهیه شود، صنعت پوشاک ایران می‌تواند در جهان مطرح شود.

,

ناصری با اشاره به اینکه بخش بسیاری از ماشین آلات داخلی به روز نیستند، افزود: دولت با حمایت از تولید کننده می‌تواند آنان را در وارد کردن ماشین آلات به روز یاری کند و باعث ارتقا این صنعت در کشور شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه میزان واردات پوشاک مردانه در کشور کمتر از پوشاک زنانه است، تصریح کرد: بیشتر واردات پوشاک مردانه به لباس‌های زمستانی معطوف می‌شود.

,

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان همدان ادامه داد: البته به دلیل افزایش قیمت ارز این واردات نیز محدود شده و فرصت خوبی برای تولیدات داخلی فراهم شده است.

,

وی درپایان از استقبال مردم در نمایشگاه بین المللی پوشاک در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با تدابیر دولت در حوزه تأمین مواد اولیه و ماشین آلات به روز شاهد رشد بیشتر این صنعت شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه