اخبار داغ

رییس طلا و جواهر استان اصفهان‌ خبرداد؛

افزایش استقبال مردم از زیورآلات نقره به دنبال افزایش قیمت طلا/ یک سوم ازرش طلا هنگام فروش کم می شود

افزایش استقبال مردم از زیورآلات نقره به دنبال افزایش قیمت طلا/ یک سوم ازرش طلا هنگام فروش کم می شود
رییس طلا و جواهر استان اصفهان‌ گفت: قیمت فلزات بر مبنای انس جهانی محاسبه می‌شود و انس جهانی هم با ارز؛ بنابراین اگر طلا گران شود نقره هم افزایش قیمت پیدا می‌کند، با این وجود مردم به دلیل افزایش قیمت طلا به زیورالات نقره‌ای تمایل پیدا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ شیشه بران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز در اصفهان، اظهار کرد: خرید و فروش طلای دست دوم را چند سال است که با پیامک به صورت متوالی و به صورت ابلاغیه به زیر مجموعه‌های صنفی خود ممنوعا علام کردیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: طلای دست دوم مورد استفاده قرار می گیرد سایش  و حلقه‌ها و اتصالات بر اثر کارکرد سالیانه ضعیف می‌شود؛ این ها را با پرداخت و با آب کاری به مشتری ارائه می‌کنند و به همین منظور اجرت آن پایین لحاظ می‌شود و به خاطر اجرت پایین، خریداران میل به خرید نشان می‌دهد.

,

رییس طلا و جواهر استان اصفهان، تصریح کرد: این کار به جامعه، وضعیت اقتصادی کشور و صنف ضربه می‌رساند و تولید کارخانه‌ها و کارگاه‌ها ما ضعیف می‌شود و در پی آن صادرات کم و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

,

شیشه بران ادامه داد: قیمت فلزات بر مبنای انس جهانی محاسبه می‌شود و انس جهانی هم با ارز؛ بنابراین اگر طلا گران شود نقره هم افزایش قیمت پیدا می‌کند، با این وجود مردم به دلیل افزایش قیمت طلا به زیورالات نقره‌ای تمایل پیدا کرده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های ما زمانی که مصنوعی ساخته می‌شود اجرت آن را محاسبه می کنند که به نظر ما اشتباه است؛ این اجرت درصدی از کل طلا است و هفت درصد هم سود شخصی مغازه دار است و ۹ درصد هم ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد که طبیعتا بیشتر از یک سوم قیمت طلا می‌شود.

,

هوشنگ شیشه بران گفت: بیشتر مشتریان طلا در ایران سنتی هستند که هدف ان ها از خرید  ارزش افزوده و پس اندازی برای روز مبادا و احتیاج است، این در حالی است که در زمان فروش یک سوم قیمت طلا حذف می‌شود و این آیتم‌ها سهم بسزایی از اصل طلا دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه