اخبار داغ

اسامی فیلم‌های منتخب جشنواره «سینما حقیقت» در مازندران اعلام شد

اسامی فیلم‌های منتخب جشنواره «سینما حقیقت» در مازندران اعلام شد
اسامی فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» که در مازندران اکران می شود اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اسامی فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران سینما حقیقت که در مازندران اکران می شود اعلام شد.

فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» 21 لغایت 24 آذر 97 از ساعت 16 در سینما کانون ساری اکران می‌شود.

روز چهارشنبه 21 آذر فیلم‌های «اکسدوس» ساخته «بهمن کیارستمی» و «پرسپولیس_شیکاگو» اثر «اُرد عطارپور»، روز پنجشنبه 22 آذر فیلم‌های «میریم» از روسیه و « محدودیت‌های کار» از جمهوری چک، همچنین جمعه 23 آذر فیلم‌های «اسرار دریاچه» ساخته«آرمین ایثاریان» و « باد» کاری از « حمید جعفری» و روز شنبه 24 آذر فیلم‌های «زمستان یورت» اثر« میلاد میرزا باقری» و « اهل آب» ساخته « آزاده بیزار گیتی» حلب سکوت جنگ به کارگردانی امیر اسانلو و اثر رویای روهین‌گیاه به کارگردانی محمد مهدی خالقی اکران می‌شود.

این آثار مستند در « سینما کانون» (ساری، بلوار امیر مازندرانی، خیابان شهبند، انتهای بوستان کوشا سنگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران) در سانس‌های 16 تا 18 به نمایش گذاشته می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت:فیلم های مستند منتخب دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت در سینما کانون ساری اکران می شود.

محمود شالویی افزود: جشنواره سینما حقیقت در مازندران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همزمان با تهران در ساری برگزار می شود.

وی اظهارداشت:امسال شهرهای اصفهان، بوشهر، تبریز، ساری و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت خواهند بود تا علاقمندان سینمای مستند در این شهرها، بصورت همزمان تماشاگر آثار منتخبی از جشنواره سینماحقیقت باشند.

شالویی افزود:فیلم‌های بخش مسابقه ملی و بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» 21 تا 24 آذرماه امسال در ساری اکران می‌شود.15 فیلم از بخش مسابقه ملی و بین‌الملل این جشنواره در سینما کانون (ساری، بلوار امیر مازندرانی، خیابان شهبند، انتهای بوستان کوشا سنگ) در سانس‌های 16 تا 18 به نمایش در خواهد آمد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در این رخداد با خانه سینمای مستند مازندران همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه