اخبار داغ

دانش‌آموز آسیب‎‌دیده از پلیس فرانسه شکایت کرد

دانش‌آموز آسیب‎‌دیده از پلیس فرانسه شکایت کرد
دانش‌آموزی که با خطر از دست دادن چشم چپ خود مواجه است، به جُرم استفاده عمدی از خشونت از پلیس فرانسه شکایت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه فیگارو، یک دانش آموز در شهر لیون فرانسه از پلیسی که وی را در جریان اعتراضات هفته گذشته به سیاست های آموزشی امانوئل ماکرون زخمی کرده بود به دادگاه شکایت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانش آموز, فرانسه , امانوئل ماکرون,

بر اساس گزارش این روزنامه، دانش آموز مذکور ۱۵ سال دارد و این پلیس را متهم به «استفاده عمدی از خشونت» کرده است.

, استفاده عمدی از خشونت,

این دانش آموز با خطر از دست دادن چشم چپ خود مواجه است.

,

از سوی دیگر، رسانه‌ های فرانسه به نقل از وزارت کشور گزارش کردند که بیش از ۷۰۰ دانش آموز دبیرستانی که در اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت امانوئل ماکرون دست به تظاهرات زده بودند، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده اند.

,

گفتنی است دانش آموزان از روز دوشنبه گذشته در بسیاری از شهرهای فرانسه دست به تظاهرات‌ زده و اتحادیه‌ های دانش آموزان نیز بر تداوم اعتراضات تاکید می‌ کنند.

,

گفتنی است حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و از روز شنبه ۱۷ نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

,

اعتراضات جلیقه زردها با وجود اظهارات مقامات دولت فرانسه مبنی بر اینکه تعرفه اضافی بر سوخت مایع در سال آینده لغو خواهد شد، امروز نیز ادامه دارد.

,

معترضان در واکنش به سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ ها آمده و خواهان استعفای وی شده اند.

,

پیش از ظهر امروز اعلام شده بود که هر چند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای آرام کردن اوضاع کشورش با نمایندگان اتحادیه های مختلف کارگری دیدار و وعده هایی را به مردم داد؛ اما سندیکای اتحاد ملی دبیرستانی‌ ها در پی سخنان دیروز رئیس جمهوری فرانسه، امروز را «سه‌شنبه سیاه» اعلام کردند و دست به اعتصاب زدند.

,

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه وارد پنجمین هفته خود شده و تمهیدات دولت ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات تا کنون راه به جایی نبرده است.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه