اخبار داغ

بنر «فتنه» کار دست زیباکلام داد /لغو سخنرانی جنجالی توسط دانشگاه علوم پزشکی

بنر «فتنه» کار دست زیباکلام داد /لغو سخنرانی جنجالی توسط دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای برنامه سخنرانی صادق زیباکلام را لغو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرصاد ، برنامه سخنرانی صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دانشگاه علوم پزشکی که قرار بود شب گذشته برگزار شود از سوی این دانشگاه لغو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

ظاهرا پوستر و بنر جنجالی این برنامه با چهره‌های فتنه و شعارهای سیاسی و فتنه‌انگیزانه علت اصلی لغو این برنامه بوده است.

,

بعد از واکنش‌های رسانه‌های مجازی در مورد این بنر و حمایت این برنامه از جریان فتنه و درخواست اعلام موضع دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برنامه مذکور، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص برگزاری دو مراسم سخنرانی در این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

,

در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه محل تضارب آرا و‌محیطی در جهت ارایه نظرات و اندیشه ها به ویژه گفتمان های غالب کشور و تبادل نظرات در خصوص مسایل مختلف بوده و اساسا یکی از کارکردهای دانشگاهها فراهم کردن زمینه مناسب طرح موضوعات و نقد و بررسی کارشناسانه آن است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این راستا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به طور مستمر پیشنهادهای تشکل های دانشجویی جهت حضور و سخنرانی شخصیتهای مختلف را بررسی و در چارچوب قانون و با توجه به جمیع ملاحظات قانونی مجوزهای مربوطه را صادر می کند.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: صدور مجوز حضور جناب آقای دکتر زیباکلام نیز که به عنوان یک استاد دانشگاه در بسیاری از دانشگاه های کشور سخنرانی کرده و به دعوت دو‌ تشکل انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل صورت گرفته از این دسته بوده و پس از طی مراحل قانونی توسط هیات نظارت بر فعالیت تشکل های اسلامی دانشجویان صادر گردیده است.

همچنین اطلاعیه مذکور ادامه می‌دهد: اما از آنجا که پوستر منتشر شده در مورد یکی از این سخنرانی ها موجب واکنش های مختلفی گردیده بود ،لازم به توضیح است از نظر قانونی این‌ دانشگاه دخالتی در تهیه و انتشار آن‌ نداشته و بلافاصله پس از انتشار ، مسوولین برگزاری تشکل مربوطه را فراخوانده و پس از تذکر لازم ، آنان نسبت به جمع آوری پوستر اقدام نمودند ،اما طبیعی است که به محض انتشار اولیه، پوستر موصوف در فضای مجازی منتشر شده و امکان جلوگیری از آن ممکن نبود، لیکن درحد توان از کانال ها و‌گروه های مجازی جمع آوری گردید.

در پایان این اطلاعیه  آمده است: به هر حال هیات نظارت بر فعالیت تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه با توجه به مسائل پیش آمده ضمن احترام به همه گروه های سیاسی با تاکید بر رعایت وحدت و همدلی در جهت اجتناب از تنش و رعایت مصالح کشور و به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی بدخواهان مردم در داخل و خارج کشور ، برگزاری این دو نشست توسط تشکل های مذکور را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه