اخبار داغ

در شورای اجتماعی زنجان مطرح شد؛

زنجان جزو ۱۰ استان اول کشور در بحث خشونت های اجتماعی/ ۸۷ هزار زنجانی در مناطق حاشیه ساکن هستند

زنجان جزو ۱۰ استان اول کشور در بحث خشونت های اجتماعی/ ۸۷ هزار زنجانی در مناطق حاشیه ساکن هستند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: استان زنجان در بحث خشونت های اجتماعی جزو 10 استان اول کشور محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مسیح الله سلطانی سه شنبه شب، در شورای اجتماعی، اظهار داشت: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان از سازمان امور اجتماعی کشور به دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به انعقاد 12 تفاهم نامه ملی در خصوص اعتیاد، طلاق، خشونت، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی،گفت:9 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و 12 قرارداد با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی منعقد شده است. 

,

این مسئول تعداد محلات حاشیه ای زنجان را 19 مورد عنوان کرد و افزود: در مجموع 87 هزار و 334 نفر در این مناطق ساکن هستند.

,

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه در استان زنجان حاشیه نشینی به مفهوم حلبی آباد وجود ندارد،خاطرنشان کرد: جمعیت ساکن در این مناطق 8.7 درصد است که در مقایسه با نرم کشوری 15 درصد پایین تر است.

,

سلطانی با بیان اینکه شهرستان های طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه فاقد معضل حاشیه نشینی هستند، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای حل این معضل در استان انجام می شود.

,

وی خشونت را چهار آیتم تهدید، توهین، ضرب و جرح و تخریب تعریف کرد و بیان داشت: طی 9 ماه سال گذشته، از هر 100 هزار نفر در استان،2 هزار و 127 نفر گرفتار خشونت اجتماعی شدند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این در حالی است که نرم کشوری، یک هزار و 758 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بوده است.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان افزود:همچنین در مدت زمان مذکور، از هر 100 هزار کودک، 4.8 نفر آزار دیده اند که نرم کشوری برای این موضوع، 2.5 کودک به ازای هر 100 هزار کودک است.

,

سلطانی استان زنجان را در بحث خشونت های اجتماعی جزو 10 استان اول کشور عنوان کرد وگفت: نرخ طلاق نیز در استان زنجان به ازای یک هزار نفر، 2.3 نفر است.

,

وی بیان داشت: به ازای هر 3.9 ازدواج یک طلاق در استان زنجان ثبت شده است نسبت طلاق به ازدواج در استان از نرم کشوری پایین تر است.

,

این مسئول با اشاره به رتبه 24 زنجان در زمینه نرخ شیوع اعتیاد،افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان زنجان 1.3 درصد پایین تر از نرم کشوری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه