اخبار داغ

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حضور بسیج در 8 سال دفاع مقدس از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی است

حضور بسیج در 8 سال دفاع مقدس از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی است
حسن روحانی گفت: حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس و در قالب بسیج از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: حضرت امام(ره) فرهنگ را هویت و حضور مردم را مایه پیروزی و بقای نهضت اسلامی می‌دانست. برای دنیا باور کردنی نبود که ملتی صرفاً با رهبری یک عالم دینی و با حضور میلیونی خود در برابر رژیمی که از سوی بزرگترین قدرت‌های جهان حمایت می‌شد، به پیروزی برسد و این چیزی جز قدرت عظیم فرهنگی نبود که امروز هم می‌تواند عامل وحدت، حل مشکلات و توسعه کشور شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس و در قالب بسیج را از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی دانست و افزود: اکنون هم در مناسبت‌های ملی و دینی مانند 22 بهمن، عاشورا و اربعین نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی شاهد عشق جامعه به فرهنگ شهادت، خاندان رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.

,

رئیس جمهور با تأکید بر «آسیب‌شناسی عملکرد و اثربخشی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی»، توجه ویژه در سال‌های اخیر به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آمایش آموزش عالی و ساماندهی امور دانشگاه‌ها، تهیه اسناد پایین‌دستی نقشه جامع علمی و توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش را از دستاوردهای بزرگ شورا دانست و افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت بسیار بزرگی در علم، نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی داشته ایم. بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان ایجاد و حمایت شده‌اند که علاوه بر ایجاد اشتغال، بنابر گزارش‌ها حدود 12 میلیارد دلار گردش مالی دارند.

,

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرت علمی را باعث غرور ملی خواند و گفت: از لحاظ علمی رشد قابل قبولی داشته‌ایم و البته توقع این است که در زمینه علومی که بیشتر منشأ خارجی دارد، نظریه‌پردازی‌های علمی صورت گیرد.

,

روحانی رشد فضایل اخلاقی و مظاهر فردی و اجتماعی آن را از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر(ص) و همچنین نهضت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه و تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران ضعف‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

,

همچنین در این جلسه به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های این شورا و مواردی که ضرورت دارد برای آینده مورد توجه جدی شورا قرار بگیرد، ارایه گردید.

,

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین لزوم مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و نیز توجه ویژه به موضوعات مختلف فرهنگی و تقویت اخلاقیات فردی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر گردید شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال آینده ارتقاء کارکردهای فرهنگ عمومی در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و کتاب را با جدیت پیگیری کند.

,

توجه ویژه و جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد و مقرر گردید آمایش آموزش عالی در مراکز دانشگاهی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی غیرانتفاعی با جدیت پیگیری شود.

,

در این جلسه همچنین بر تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه