اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

سیستم آموزش عالی کشور باید مهارت محور شود/افزایش نظارت داخلی راهی مناسب جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه علمی کاربردی

سیستم آموزش عالی کشور باید مهارت محور شود/افزایش نظارت داخلی راهی مناسب جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه علمی کاربردی
زاهدی گفت: سیستم آموزش عالی فعلی کشور مناسب نیست و دانشگاه های دولتی هم باید به سمت مهارتی پیش بروند و کارآفرینی مرتبط با صنعت به معنای واقعی نه به صورت تشریفاتی ترویج یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان ؛ محمد مهدی زاهدی روز گذشته در جلسه دیدار سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان و جمعی از روسای مراکز این دانشگاه با ایشان، گفت: دولت در مقطعی به دنبال این مسئله بود که دانشگاه علمی کاربردی را با دانشگاه فنی حرفه ای ادغام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ما در کمیسیون آموزش محکم ایستادیم که این کار اشتباه است و هر دو دانشگاه باید مجزا فعالیت کنند.

,

زاهدی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این فشار برای کاهش واحدهای علمی کاربردی وجود دارد و امیدواریم که بهانه آن ها برای این کار که افزایش کیفیت این واحدهاست واقعی باشد.

,

وی عنوان کرد: البته صحبت های وزارت علوم در این زمینه صحیح است چرا که برخی از مراکز علمی کاربردی کیفیت لازم را ندارند لذا باید در زمینه ارتقاءکیفی تلاش بیشتری کنند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش نظارت را راهکار مناسبی برای ارتقاء کیفیت مطرح کرد و گفت: نظارت از درون باید در دانشگاه علمی کاربردی وجود داشته باشد و اگر نتوانید در بحث نظارتی قوی وارد شوید بهانه ای برای تعطیلی واحدها در دست وزارت علوم می شود.

,

زاهدی خاطر نشان کرد: البته تعطیلی واحدها که منجر به کم شدن تعداد دانشجویان علمی کاربردی می شود خلاف برنامه ششم توسعه است.

,

وی در پیشنهادی به دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید طرحی در جهت افزایش کیفیت و خدمت رسانی به دانشجویان خصوصا در مناطق محروم به مجلس ارائه دهند تا بتوان از این طریق کیفیت را بالا برد .

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه مطرح کرد:دانشجویانش من همیشه به عنوان حامی آموزش های مهارتی بوده و دانشگاه علمی کاربردی که یک دانشگاه مهارت محور است در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد.

,

زاهدی در ادامه اظهار کرد: سیستم آموزش عالی فعلی کشور مناسب نیست و دانشگاه های دولتی هم باید به سمت مهارتی پیش بروند و کارآفرینی مرتبط با صنعت به معنای واقعی نه به صورت تشریفاتی ترویج یابد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به صورت جدی به دنبال این هستم که در سطح کلان مهارت محوری را در سیستم آموزشی کشور نهادینه کنیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه