اخبار داغ

در گفتگو با مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان شد؛

اشتغال هزار نفری کرمانی ها در فضای مجازی/مالیات صنایع بزرگ استان کرمان چه می شود؟

اشتغال هزار نفری کرمانی ها در فضای مجازی/مالیات صنایع بزرگ استان کرمان چه می شود؟
رودری گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشتغال ایجاد شده در استان کرمان در فضای مجازی در سال ۹۷ که دارای نماد اعتماد الکترونیک درگاه بانکی اینماد و درگاه های واسط های بدون نماد در مجموع قریب به هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر رودری مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص وضعیت اشتغال در فضای مجازی استان با بیان اینکه کسب و کار در این محیط به دو صورت انجام می شود،گفت: برخی از فعالیت ها  دارای نماد اعتماد الکترونیک درگاه بانکی هستند که  اینماد یک مجوز و برچسب است که در صورت رعایت کردن قوانین مربوط به آن مجوز نماد اعتماد الکترونیک را میدهند این نماد زیر نظر وزارت صنعت و معدن داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد:دسته دوم فعالیت ها مربوط به درگاه های واسطه ای بدون نماد سایت هایی هستند که با شرکتهای دارای مجوز قرارداد می‌بندند و درگاه های پرداخت را از آنها دریافت می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: بر اساس اطلاعات اخذ شده از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشتغال ایجاد شده در استان کرمان در فضای مجازی در سال ۹۷ که دارای نماد اعتماد الکترونیک درگاه بانکی اینماد هستند ۳۷۹ فرصت شغلی میباشد و اشتغال ایجاد شده توسط درگاه های واسط های بدون نماد ۶۳۰ مورد می باشد که در مجموع قریب به هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

,

رودری با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان وظیفه برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان استان را به عهده دارد که در این راستا طرح های اشتغالزایی زیادی در استان در حال اجرا می باشد  که در برخی از این طرح ها  حوزه فناوری اطلاعات استان و به تبع آن فضای مجازی دیده شده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش تورم در استان کرمان چه بوده و سازمان مدیرت و برنامه ریزی جهت تداوم کاهش تورم چه اقداماتی مد نظر دارد، اظهار کرد: با مشاهده آمارها از سال ۱۳۹۰ تا پایان شش ماهه سال ۱۳۹۷ نتیجه می گیریم که در تمامی سال ها به جز سال ۱۳۹۶ نرخ تورم استان کرمان کمتر از کشور بوده است.

,

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: این مسئله در گروه‌های کالایی مورد بررسی قرار گرفته است همانطور که مشاهده می شود؛ تورم در گروه کالاهای خوراکی و آشامیدنی ها، دخانیات، پوشاک، کفش، مسکن، آب،  برق،  گاز و  سایر سوخت ها، حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و فرهنگ که ضریب اهمیت بالایی در محاسبه تورم دارند۸۱٫۴ درصد از تورم کشور کمتر  بوده است.

,

این مقام مسئول گفت: به عنوان مثال در شهریورماه سال جاری در گروه کالایی مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها که ضریب اهمیت آن ۳۵٫۵ درصد می باشد تورم استان ۳٫۳ درصد است؛  این در حالی است که تورم کشور در همین ماه ۹٫۹  درصد می باشد؛ همچنین بر اساس آمارها نیز متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحدهای مسکونی معامله شده و متوسط اجاره بهای ماهانه استان کرمان در زمره استان‌هایی که کمترین مقدار و کمترین رشد قیمت را دارند که مورد کم بودن تورم در این گروه کالاها در استان است.

,

رودری ادامه داد: هرچند تورم استان در برخی گروه کالاها مانند مبلمان، لوازم خانگی نگهداری معمول آنها، بهداشت و درمان، آموزش هتل ،رستوران و کالا و خدمات متفرقه دارای تورم بیشتر از کشور است؛ اما مجموع ضریب اهمیت این کالا ها تنها ۱۸٫۶  درصد می باشد؛لذا  استان کرمان در گروه کالاهای با ضریب اهمیت بالا دارای تورم کمتری از کشور است و  در تورم کلی نیز این مسئله تکرار شده است.

,

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در خصوص علت افزایش پرداخت مالیات استان عنوان کرد: عملکرد درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۳۹۶ حدود ۹۶ درصد کل درآمدهای عمومی استان بوده است که شامل مالیات های مستقیم و غیرمستقیم می باشد.

,

وی ادامه داد: در سال ۹۶ عملکرد درآمدهای مالیاتی استان ۲۶۶۶۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با میزان مصوب این سال ۲۰۵۳۵ میلیارد ریال از درصد تحققی معادل ۱۳۰ درصد برخوردار بوده است و  با مقایسه عملکرد درآمدهای مالیاتی سال ۹۶ نسبت به سال قبل مقایسه می شود عملکرد درآمدهای مالیاتی از رشدی معادل ۲۲ درصد برخوردار بوده است.

,

این مقام مسئول افزود: با بررسی علل افزایش عملکرد درآمدهای مالیاتی در سال ۹۶ نسبت به سال قبل می توان استقبال عمومی و اجرای مناسب قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارائه اظهارنامه های مالیاتی در این بخش، به روز شدن پرونده های مالیاتی شرکتهای مشمول مالیات، افزایش درآمد کارکنان بخش دولتی و خصوصی، به روز رسانی پرونده های مالیاتی،  الکترونیکی کردن اظهارنامه های مالیاتی و شناسایی مودیان جدید مالیاتی، افزایش در مالیات های غیرمستقیم خصوصاً ارزش افزوده به در فراخوان های بیشتر، وصول معوقات سال‌های گذشته، همکاری اداره کل اطلاعات استان با اداره کل امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و همچنین بهبود فضای کسب و کار در استان را نام برد.

,

رودری گفت:علاوه بر موارد فوق بخشودگی جرایم مالیاتی به شرط پرداخت یک جای مالیات باعث ایجاد انگیزه در شرکت های بزرگ استان جهت پرداخت و تسویه حساب شده و این موضوع باعث افزایش درآمدهای مالیاتی طی سال های اخیر شده است.

,

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در پاسخ به این سوال که مالیات صنایع بزرگ استان مانند فولاد، مس و … به کجا تزریق می شوند، بیان کرد: مالیات صنایع استان تحت عنوان ردیف درآمدی سهم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی توسط اداره کل امور مالیاتی و اصول گردیده و به حساب خزانه استان واریز می گردد میزان مالیات دریافت شده از ردیف مذکور در سال ۹۶ معادل ۸۱۸۱ میلیارد ریال و ۳۱ درصد سهم کل مالیات های استان بوده است.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که میزان اعتبارات عمرانی هر استان به میزان وصولی منابع استانی ارتباط مستقیم دارد این امر موجب افزایش انگیزه در توسعه منابع درآمدی شده است؛ همچنین کلیه درآمدهای وصول شده استان از جمله مالیات ها به حساب های خزانه کشور واریز می گردد و در صورت مازاد درآمدهای استان از مقدار مصوب تنها درصدی از نوزاد از طریق خزانه مجددا بر اساس مصوبات به استان ها برگشت داده میشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه