اخبار داغ

اردبیلی‌ها درانتظار برف رویایی!

اردبیلی‌ها درانتظار برف رویایی!
استان اردبیل که همواره جزو استانهای با میانگین بالای بارش در ایران محسوب می شد، این روزها جزو کم بارش ترین استان کشور است و اهالی این استان با نگرانی و دعاگویان به انتظار بارش برف و باران نشسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، ازگذشته هرکس هوس برف و سرما در پاییز، زمستان و بهار می‌کرد فوری شال و کلاه کرده و به اردبیل می‌آمد، اما امسال انگاربرف خیال آمدن به استان اردبیل را ندارد و انتظارها برای باریدن برف به درازا کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

نباریدن برف در اردبیل  آن‎هم در این فصل از سال اتفاقی نادر در این منطقه  است اما نگران کننده تر آن است که استان اردبیل امروز جزو کم بارش ترین استان کشور شده است؛ البتهدر سه روز آینده نیز  طبق پیش بینی هواشناسی نباید انتظار بارش در استان اردبیل را داشت.

,

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل درباره  آخرین خبرها از بارش ها در استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی حکایت از این دارد که با ورود سامانه جدید علاوه بر افزایش دمای استان اردبیل ، وزش بادهای تند تا شدید بر منطقه حاکم می شود.

,

وی ادامه داد: در پی وزش بادهای گرمیج از  سمت جنوب و جنوب غربی دمای هوای استان  اردبیل در  روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نسبت به روز گذشته با افزایش محسوسی همراه شده و فشار هوای سطح زمین نیز روند کاهشی را خواهد داشت.

,

دولتی مهر با هشدار به خسارت های ناشی از تندباد امروز و فردا در استان اردبیل خاطر نشان کرد: سرعت وزش باد امروز تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت در روز چهارشنبه نیز  تا ۷۹ کیلومتر خواهد رسید.

,

به گفته وی مشگین‌شهر، گرمی، اردبیل، نیر، سرعین، نمین و کوثر، بیشترین سرعت وزش باد را طی امروز و فردا تجربه خواهند کرد؛ در پارس‌آباد، خلخال و بیله‌سوار سرعت وزش باد کمتر خواهد بود.

,

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  اعلام کرد: روند کنونی به مدت سه روز در استان ادامه حاکم خواهد بود و پپیش بینی می شود بر اثر تند باد  مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستایی اردبیل، خسارت جزئی ببینند.

,

استان اردبیل که همواره جزو استانهای با میانگین بالای بارش در ایران محسوب می شد،این روزها جزو کم بارش ترین استان کشور است و اهالی این استان با نگرانی و دعاگویان به انتظار بارش برف و باران نشسته اند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه