اخبار داغ

در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛

مدل‌سازی برای مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه

مدل‌سازی برای مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه
مدیر برنامه های محیط زیست و توسعه اقتصادی- اجتماعی در برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، گفت: دستاورد اصلی در طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه مدل سازی و ارایه یک الگوی مناسب برای مشارکت جوامع محلی در احیای این دریاچه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محسن سلیمانی روزبهانی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: دستاورد اصلی در طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه مدل سازی و ارایه یک الگوی مناسب برای مشارکت جوامع محلی در احیای این دریاچه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه هیچگاه روش درست و دقیقی از نحوه مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه فراهم نشده بود، افزود: با توجه به اینکه عنوان می شود مردم بهتر می توانند در احیای دریاچه ارومیه نقش ایفا کنند اما هیچگاه روش های درست و دقیقی از نحوه مشارکت مردم در احیای دریاچه اورمیه فراهم نشده بود.

,

مدیر برنامه های محیط زیست و توسعه اقتصادی- اجتماعی در برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، گفت: پروژه مشترک احیای دریاچه ارومیه که با همکاری و حمایت مالی دولت ژاپن، دفتر عمران سازمان ملل متحد  و جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود، توانسته مدل ها و روش های مناسبی به کشاورز ارایه دهد.

,

وی، تصریح کرد: به واسطه این پروژه کشاورز می داند باید چه اقدامی انجام دهد که آسیبی به درآمدش نرسد و از طرفی هم با صرفه جویی آب در مزرعه خود به احیای دریاچه اورمیه کمک کند.

,

سلیمانی،افزود: در کنار فعالیت های کشاورزی، طرح های معیشتی جایگزین و سازگار با منابع آب در پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه اجرا و روستاییان و کشاورزان می دانند که با کاشت محصولات جایگزین با نیاز آبی کم و درآمد زا و سازگار با الگوهای زیست محیطی می توان به احیای دریاچه کمک کرد.

,

وی، اظهار کرد: مشارکت مردم در کمک به احیای دریاچه ارومیه از سال ۲۰۱۴ میلادی با کمک دولت ژاپن با الگوسازی برای مشارکت مردم در احیای این دریاچه از طریق استقرار کشاورزی پایدار آغاز شده است.

,

مدیر برنامه های محیط زیست و توسعه اقتصادی- اجتماعی در برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، گفت: امیدوارم با حمایت های مالی بیشتر دولت ژاپن حداقل این پروژه یکسال دیگر تداوم یابد تا مطمئن شویم که رویکرد همگانی که زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کرده بعد از پایان همکاری کشور ژاپن، در آینده در سطح حوزه آبریز دریاچه ارومیه اجرا شود.

,

وی، با بیان اینکه دریاچه ارومیه بخشی از فرهنگ و هویت تاریخی ایران و به ویژه منطقه آذربایجان است، تصریح کرد: همه باید در کنار هم برای احیای دریاچه کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه