اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تأکید کرد؛

اگر آموزش اصلاح شود به اهداف انقلاب می رسیم/حذف سرانه دانش آموزی در دولت روحانی

اگر آموزش اصلاح شود به اهداف انقلاب می رسیم/حذف سرانه دانش آموزی در دولت روحانی
زاهدی گفت:من آموزش و پرورش را زیربنای توسعه کشور می دانم؛ اگر آموزش اصلاح شود به اهداف انقلاب می رسیم، ولی این ضرورت درک نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جمع تشکلات دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: زمانی که سایر اقشار هنوز به ماهیت استکبار پی نبرده بودند این دانشجویان بودند که در مقابل حضور معاون رئیس جمهور آمریکا ایستادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با طرح این سوال که “چرا باید جنبش دانشجویی را زنده نگه داریم؟” گفت: آمریکا به احدی رحم نمی کنند. اتفاقاتی که در آمریکا می افتد نشان می دهد که آمریکا به مردم خودش هم رحم نمی کند، فرقه داوودیه یک نمونه آن است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد جنایات دولت آمریکا در خارج این کشور بیان کرد: یک نمونه آن داعش است که با حمایت کامل آمریکا انجام شد. جنایات داعش که احتیاجی به گفتن ندارد، جنایاتی که انسانیت را زیر سوال برد، این ها همه کار امریکاست.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در داخل کشور هم از مقابله با دولت مصدق، به یغما بردن نفت، برنامه ریزی برای کودتا، جنگ، ترور و از این دست جتایات کم نداریم، ما ۱۶ آذر را گرامی می داریم و جشن هم می گیریم ولی جنایات آمریکا را هم باید بیان کنیم.

,

زاهدی  تصریح کرد: جریانی در کشور هست که می گوید مشکلات کشور بخاطر مشکل داشتن با امریکاست، درحالی که می بینید رژیم صعودی که کاملا نوکر آمریکاست، آمریکایی ها چطور با آنها برخورد می کنند و مرتبا تحقیرشان می کنند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ما مشکلات داریم ولی دستاوردهای انقلاب را هم نباید فراموش کنیم. در همین کرمان فقط یک موسسه غیر انتفاعی داشتیم که حداکثر مدرک لیسانس داشت.

,

این مقام مسئول  با اشاره به پیشرفت های علمی  گفت: در زمینه دفاعی هم به پیشرفت هایی رسیدیم که همه آن کار خودمان است.

,

وی خاطر نشان کرد: تا سال ۱۹۳۱ فقط یک مقاله داشتیم، تا سال ۱۹۵۱ تنها سالی یک مقاله در کشور چاپ می شد ولی الان هر سال حدود پنج هزار مقاله داریم. البته چالش هایی وجود دارد از جمله نظری بودن اموزش در ایران.

,

وحدت مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: رهبر انقلاب دانشگاه فرهنگیان را استراتژیک ترین دانشگاه می دانند ولی متاسفانه به این دانشگاه بی مهری می شود، ما باید در تعلیم و تربیت به قله ای برسیم و آموزش و پرورش باید متحول شود، طرح رتبه بندی معلمان مطرح بوده ولی جدیتی در پیگیری آن وجود نداشته. شما برای اجرای این موارد چه طرحی دارید؟

,

زاهدی در پاسخ اظهار داشت: من آموزش و پرورش را زیربنای توسعه کشور می دانم؛ اگر آموزش اصلاح شود به اهداف انقلاب می رسیم، ولی این ضرورت درک نشده. آقای نجفی وزیر شد گفت این چه بساطی است که معلم پرورش بدهیم، این همه فارغ التحصیل داریم، یعنی نگاه، نگاه مالی بود.

,

وی افزود: برنامه ششم توسعه به مجلس آمد فقط یک بند راجع به آموزش و پرورش بود که باید مدارس دولتی به بخش خصوصی داده شود. که این را ما حذف کردیم و بندهای بسیار قوی برای اموزش و پروش افزودیم.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای  اسلامی عنوان کرد:سال ۹۲ نماینده دولت آقای انصاری معاون رییس جمهور گفت طی شش ماه دولت لایحه رتبه بندی فرهنگیان را ارائه می کنیم؛ ما فشار زیاد به دولت آوردیم تا دولت سال ۹۵ کمی به حقوق معلمان افزود و گفت ما رتبه بندی معلمان را اجرا کردیم ولی این چنین نبود.

,

این مقام مسئول بیان کرد:ما افزایش بودجه آموزش و پرورش داشتیم تا بتوانیم بار مالی آن را هم تامین کنیم ولی باید اراده ای هم برای اجرا وجود داشته باشد.

,

در ادامه این جلسه صادقی مسئول جنبش عدالت خواه  گفت: چرا شما بیشتر در مورد مسایل اقتصادی صحبت می کنید بجای مسایل فرهنگی و آموزشی مگر شما عضو کمیسیون آموزش نیستید؟ همچنین ما در دانشگاه فرهنگیان بودجه فرهنگی نداریم، شما از شفافیت صحبت می کنید لطفا با ایجاد یک سایت اموال خود را اعلام کنید و فعالیت های خود را اعلام کنید.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صادقی بیان کرد:خیلی ها می خواهند من در کمیسیون آموزش نباشم ولی اگر نباشم بدانید همین کارهای الان هم انجام نمی شد. ما هر سال پول زیادی را به دانشگاه فرهنگیان تزریق کردیم. انحرافات زیادی را در این دانشگاه می خواستند بوجود بیاورند و کم کم آن را حذف کنند. در مورد بودجه فرهنگی، ما تصمیم نمی گیریم و فقط بودجه کل دانشگاه را اختصاص می دهیم.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در مورد بحث شفافیت به جد پیگیرم.

,

این نماینده مجلس عنوان کرد:در بحث حاشیه شهرها. ما باید بیشتر به مناطق محروم خصوصا روستاها برسیم نه حاشیه شهرها، اگر این کار را بکنیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد، گلباف و قلعه گنج این اتفاق شروع شده بقیه جاها هم باید آغاز شود.

,

زاهدی با بیان اینکه در دولت روحانی سرانه دانش آموزی را حذف کردند سهمیه دانشگاه فرهنگیان از ۲۵۰۰۰ به ۳۰۰۰ رسید، خاطر نشان کرد:در مباحث اخلاقی اخیر رسانه ها بی اخلاقی کردند. این ها اشاعه فحشا است درحالی که نه در تهران و نه در اصفهان اتفاقی نیافتاده بود و این ها نتوانستند چیزی را ثابت کنند ولی با این کارها به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه