اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۱۵‌هزار هکتار از اراضی استان همدان بیابانی شده است

۱۵‌هزار هکتار از اراضی استان همدان بیابانی شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان شامل اراضی فامنین، همدان، کبودرآهنگ و ملایر بیابانی شده و یا در معرض بیابانی شدن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسفندیار خزایی در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه با مطالعات اجمالی، 65 هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند، اظهار کرد: اما آنچه که امروز شاهدیم 15 هزار هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی افزود: 15هزار هکتار از اراضی استان شامل اراضی فامنین، همدان، کبودرآهنگ و ملایر بیابانی شده و یا در معرض بیابانی شدن هستند.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: استان همدان براساس خشکسالی‌های چند سال گذشته و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در بعضی از نقاط بیابانی شده است.

,

وی اضافه کرد: منظور از بیابانی شدن آن چیزی که مردم تصور می‌کنند نیست؛ زیرا در مناطق بیایانی ایران بارندگی زیر 100میلیمتر بوده اما بارندگی در این اراضی استان کمتر از300 میلی‌متر است.

,

خزایی ادامه داد: متأسفانه استفاده نادرست از زمین و سفره‌های آب‌های زیرزمینی باعث پدیدار شدن فروچاله‌ها و بیابانی شدن اراضی شده است.

,

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری اقدامات خوبی را برای بیابان‌زدایی اراضی استان انجام داده است، گفت:500 هکتار از عرصه‌های کانون‌های‌ بیابانی شده با گونه‌هایی از گیاهانی که مختص بیابان‌زدایی است پوشش داده شده است و خوشبختانه تا حدود زیادی پوشش گیاهی این مناطق ترمیم شده است.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اقدامات مناسب سازمان جهاد کشاورزی در بحث حفاظت و استفاده از گونه‌های کم ‌آب‌بر خاطرنشان کرد: با استفاده از گونه‌های کم ‌آب‌بر می‌توان کمک زیادی به بیابان‌زدایی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه