اخبار داغ

جهانبین نیوز گزارش می‎دهد؛

کش و قوس‌ها برای جابجایی روستا آبیدک همچنان ادامه دارد/بلاتکلیفی، امنیت مردم را به خطر انداخته

کش و قوس‌ها برای جابجایی روستا آبیدک همچنان ادامه دارد/بلاتکلیفی، امنیت مردم را به خطر انداخته
روستای آبیدک از توابع شهرستان لردگان چندین سال است در طرح جابه‌جایی قرار گرفت و بارها کارشناسان و کارگروهان از نزدیک وضعیت این روستا را مشاهده نموده اند، ولی متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی تاکنون انجام نگرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ روستای آبیدک از توابع شهرستان لردگان چندین سال است در طرح جابه‌جایی قرار گرفت و بارها کارشناسان و کارگروهان از نزدیک وضعیت این روستا را  مشاهده نموده اند، ولی متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی تاکنون انجام نگرفت. 
یکی از اهالی این روستا در این باره می گوید: به دلیل بلاتکلیفی وضعیت روستا همه امکانات ازجمله وام مسکن، طرح هادی، گاز خانگی و... را از روستا گرفته اند، به صورتی که حتی یک متر کانال‌ یا مسیل برای جمع‌آوری آب باران و سیل در روستا چه از طرف بنیاد و نهادهای دیگر ایجاد نشده است.
 
یکی از جانبازانی که در این روستا زندگی می کند گفت: مردمان روستای آبیدک مانند بقیه قسمت‌های ایران در طول جنگ تحمیلی شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردند اما مسولین فعلی با بهترین امکانات درحال تحصیل و آسایش هستند و اما فقط به صندلی‌های ریاست تکیه زده‌اند و هیچ کس جوابگوی مشکلات این روستا نیست.
 
یکی از ساکنان این روستا می‌گوید: درحال حاضر کسی درد این مردم را نمی‌فهمد، فقط در زمان انتخابات‌ها روستایی به نام آبیدک روی نقشه پیدا می‌شود و کاروان‌ها به این روستا سرازیر می‌شوند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
, ,


فرد دیگری گفت: در بارندگی‌های اخیر، جاری شدن سیل و راه‌یابی آب به خانه‌های مردم نشان داد که وقوع حادثه‌ای مانند سیل و حوادث سال گذشته روستای سید محمد دور از انتظار نیست، شاید مردم یک شب سر بر بالشت بگذارند به امید فردا ولی طلوع خورشید را نبینند!

وی ادامه دارد: آیا با نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب درد این مردم را فروکش می‌کند؟!
 
شخص دیگری بیان داشت: مسولین عزیز! این مردم نیز حق زندگی دارند چرا وضعیت این روستا را مشخص نمی‌کنید و مردم بیچاره را به هم پاس می دهید. این مردم هیچ وقت حق الناسی که به گردن مسولین دارند را نخواهند بخشید.
 
وی بیان داشت: این سوال همه اهالی روستای آبیدک از مسئولین است که اگر واقعا قصد جابه‌جایی روستا را دارند چرا در طی این چند سال انجام ندادند و تلاشی برای انجام آن نمی‌کنند؟ اگر هم چنین قصد و اراده‌ای ندارند که هر چه زودتر تکلیف وضعیت روستا را مشخص کنند و اعتبارات لازم جهت مسکن و حوادث بحران را بدهند تا بلکه مردم سرپناهی محکم‌تر برای خود درست کنند و سرنوشت خود را به دست تقدیر بسپارند.

گفتنی است روستای آبیدک بالای ۱۷۰ خانوار با بیش از ۶۰۰ نفر و فاقد منبع درآمدی و شغل هستند و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه