اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

اشتغالزایی طرح باز آفرینی برای3779 نفر در اردبیل/64 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن اختصاص یافت

اشتغالزایی طرح باز آفرینی برای3779 نفر در اردبیل/64 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن اختصاص یافت
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اجرای تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی شهری 64 میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن به استان اردبیل اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما،محبوب حیدری پیش از ظهر امروز  در جلسه ستاد باز آفرینی استان با اعلام این مطلب افزود: دراجرای تکالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی اعم از احیاء بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف 64 میلیارد تومان تسهیلات ساخت 3215 واحد مسکن به استان اردبیل اختصاص یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: تسهیلات ساخت برای سازندگان واحدهای مسکونی در کلان شهرها به ازای هر واحد 50 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان با نرخ سود 9% در سال جاری برای دوره مشارکت مدنی دو ساله ساخت است و علاوه بر این تسهیلات 70 میلیون تومانی با نرخ سود 18% برای انبوه سازان قابل پرداخت می باشد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تسهیلات خرید هم اشاره کرد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان با نرخ سود 6% با دوره بازپرداخت حداکثر 12 سال است.

,

حیدری افزود: تسهیلات ودیعه اسکان موقت به صورت قرض الحسنه در کلان شهرها 20 میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها 15 میلیون تومان می باشد.

,

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل به فرصت های شغلی ایجاد شده در راستای طرح بازآفرینی در سطح استان اردبیل اشاره کرد و افزود: تعداد 3799 فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرینی در سطح استان بصورت مستقیم ایجاد خواهد شد و این در حالی است که بصورت غیر مستقیم هم 5699 فرصت شغلی در همین راستا ایجاد خواهد شد.

,

وی گفت: امید است نقش موثر و جهادی شهرداری ها و سایردستگاه های دولتی عضو ستاد در اجرای برنامه بازآفرینی و رفع مشکلات و مسایل با حضور حداکثری بخش خصوصی و توسعه گران دستاوردهای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن ، بازآفرینی بافت ها و محلات هدف مورد انتظار را در سطح استان موجب گردد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بودجه عمومی خدمات روبنایی ، زیربنایی و توانمند سازی به میزان 394 میلیارد ریال و بودجه شهرداری ها 2044 میلیارد ریال و 1168 میلیارد ریال سهم بودجه سایر دستگاههای دولتی عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل است.

,

حیدری افزود: هرگونه ایجاد تعهد و هزینه کرد بابت پروژه های برنامه اقدام مشترک محلات با رعایت قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستور العمل های جاری خواهد بود.

,

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت 1100 واحد مسکونی متقاضیان به بانک های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام نموده اند.

,

وی تصریح کرد: اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان اردبیل در شهرهای بالای 50 هزار نفر بوده و در شهرهای زیر 50 هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امکان پذیر خواهد بود.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان به بحث اطلاع رسانی در خصوص بازآفرینی شهری و اقدامت صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در بحث اطلاع رسانی باید از تمام ظرفیت شهرداری ها ، دستگاههای عضو ستاد و صدا و سیمای مرکز اردبیل در اقدامی مشترک موارد لازم جهت اطلاع همشهریان محترم شفاف سازی و اطلاع رسانی شود

,

انتهای پیام/

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه