اخبار داغ

بخشدار زیراب مطرح کرد؛

برگزاری استارت‌آپ‌ و کسب و کار مجازی برای بانوان روستایی

برگزاری استارت‌آپ‌ و کسب و کار مجازی برای بانوان روستایی
بخشدار زیراب گفت: هفته آینده کارگاه آموزشی استارت آپ‌ها و کسب‌و‌کار مجازی برای بانوان روستایی برگزار می‌شود که هدف آن افزایش سطح معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها و منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، دیانوش سن‌شناس چهارشنبه شب در نخستین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه سوادکوه به گذشت صد روز از فعالیت خود اشاره و اظهار کرد: امکان سنجی توسعه بخش زیراب با رویکرد توسعه مشارکتی است که بدون نقش آفرینی مردم اتفاق مثبتی رقم نخواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,

وی با بیان اینکه باید مردم را از تماشاگر بودن به فعال بودن برسانیم، افزود: یکی از مشکلات پایین بودن سطح مطالبات مردم است که در افزایش مطالبه‌گری و افزایش پاسخگویی، اصحاب رسانه باید به مسئولان کمک کنند.

بخشدار زیراب، سوادکوه را دارای پتانسیل اتفاقات مثبت دانست و گفت: بالفعل درآمدن این پتانسیل نیازمند پیش‌زمینه یعنی وفاق مسئولان است و تا زمانی که وفاق ایجاد نشود و سطح کار جمعی اتفاق نیفتد، رقم زدن اتفاقات مثبت سخت می‌شود.

سن‌شناس به پتانسیل‌های فرهنگی بخش زیراب اشاره و اظهار کرد: سابقه مراسم تعزیه ایام محرم در دهستان کسلیان به یک قرن می‌رسد که متاسفانه هیچ میراث مکتوبی در دست نیست و نیازمند تلاش دستگاه‌های اداری و متولی برای ثبت این مراسم باشکوه است.

وی وضعیت عمومی شهرستان سوادکوه را محروم و کمتر توسعه یافته توصیف کرد و افزود: امیدواریم در کنار حوزه فرهنگی و عمرانی بتوان طرح‌های خوبی پیاده کرد تا باعث ارتقاء سطح معیشت مردم و بخش زیراب شد.

بخشدار زیراب با اشاره به میزبانی روستای سوخته سرا از مسئولان و بررسی وضعیت اقتصادی منطقه و توانمندی روستا خاطرنشان کرد: روستای سوخته سرا برای پرورش زنبورعسل و تولید عسل به عنوان پایلوت درنظر گرفته شد تا با ارائه‌ی تسهیلات کم بهره وضعیت اقتصادی منطقه ارتقاء یابد.

سن‌شناس با بیان اینکه برای محصولات کشاورزی منطقه ارزش افزوده دیده نشد، افزود: رایزنی‌هایی انجام شد تا بتوان ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی ایجاد شود و برندینگ و مارکتینگ را رواج و در سطح کلان ارتقاء داد.

وی در پایان به برنامه‌های افزایش سطح معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها در روستاها اشاره و اظهار کرد: هفته آینده کارگاه آموزشی استارت آپ‌ها و کسب و کار مجازی برای بانوان روستایی برگزار می‌شود که هدف آن افزایش سطح معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها و منطقه است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه