اخبار داغ

توهم رابطه با آمریکا چه دستاوردی داشت؟

تک و پاتک‌های یک مناظره / آسمان و ریسمان‌بافی زیباکلام در انکار اقتدار وطن

تک و پاتک‌های یک مناظره / آسمان و ریسمان‌بافی زیباکلام در انکار اقتدار وطن
مناظره بین دو تن از چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در دانشگاه رازی کرمانشاه به محفلی برای ادعاهای موهن و آسمان و ریسمان بافی نماینده اصلاح‌طلب‌ها برای انکار اقتدار وطن تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   مرصاد، مناظره بین محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر اصولگرا و صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب عصر روز چهارشنبه با موضوع تقابل 40‌ ساله ایران و آمریکا در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

این مراسم با بیش از یک ساعت تاخیر در ساعت ۴:۴۰ دقیقه آغاز شد که دانشگاه رازی از ورود خبرنگاران با این بهانه که جلسه خبری نیست ممانعت کرد!

در این مناظره پنج سوال مطرح شد که هر کدام از آنها ۶ دقیقه برای پاسخ به سوال مطرح شده فرصت داشتند.

,
,
,

سوال اول: تقابل با آمریکا؛ چرا و از چه زمان؟

,

زیباکلام به این سوال اینگونه پاسخ داد که در این خصوص دو دیگاه داریم؛ اول اینکه بخشی از آرمان انقلاب مبارزه با سلطه است و دوم دشمنی بین ایران و آمریکا به خاطر از دست رفتن پایگاه غرب در منطقه است.

,

هدف اصلی آمریکا این است که نظام را ساقط و یا تسلیم کند و از ۲۲ بهمن این روند دشمنی شروع شده است؛ به بهانه های مختلف ما را تحریم می‌کنند.

,

قدیری‌ابیانه صحبتش را با جمله « بنام خداوند قویتر از کدخدا» آغاز کرد و گفت: بازرگان هم مثل زیباکلام فکر می‌کرد، او هم فکر می‌کرد می‌توانیم با آمریکا رابطه داشته باشیم برای همین بعد از انقلاب سفارت آمریکا تعطیل نشد؛ ولی بعد از تسخیر سفارت، اسنادی کشف شد که نشان از کودتا و دشمنی آمریکا داشت.

,

مصدق هم همین اشتباه را داشت، آمریکا هیچگاه دست از دشمنی برنمی‌دارد؛ آمریکا به اندازه ۱۴۰۰سال درآمد نفت ایران بدهکاری دارد، ما اجازه نمی‌دهیم آمریکا برای ایران تصمیم بگیرد.

,

سوال دوم: نقاط سیاه و سفید تقابل و یا ارتباط با آمریکا چیست ؟

,

زیباکلام ترجیح داد جواب این سوال را به صحبت‌های عبرت آمیز شاه مخلوع ایران ربط دهد که محمدرضا شاه گفته است که آمریکا باعث سقوط حکومت او شده است، چون قیمت نفت را افزایش داد و ایران در حال پیشرفت بود و آمریکا از این قضیه ناراضی بود .

,

ما چرا انقلاب کردیم ؟ چون خواسته های دموکراتیک داشتیم؛ ما انقلاب کردیم برای آزادی .

,

زیباکلام مدعی شد که امروز ادبیات مارکسیست بر انقلاب سوار و مارکسیسم رویه انقلاب شده است .

قدیری ابیانه اما معتقد بود که اصولا ضرر رابطه با آمریکا بیشتر از منافع ارتباط با آن است، چون آنها به دنبال سلطه بر منطقه هستند .

,
,
,

رابطه با کشوری به معنا دوستی با این کشور نیست از جمله عراق صدام، انگلیس و ...

,

ظریف و روحانی هم می‌خواستند با مذاکره با آمریکا به منافع برسند ولی به هیچ نرسیدند.

,

رضاخان و محمدرضا خان هر دو دست نشانده بودند.
 

,
,

ا

, ا,

 

,

سوال سوم : تنظیم ارتباط با آمریکا امری حکومتی است ؟

, سوال سوم : تنظیم ارتباط با آمریکا امری حکومتی است ؟,

زیبا کلام  باز هم ادعای واهی خود را تکرار کرد که ادبیات مارکسیست در ایران اجرا می‌شود و چیزی از انقلاب باقی نمانده است؛ فکر اشغال سفارت توهم مارکسیست ها بود.

,

سال ۵۸ آزادی کامل بود؛ انقلاب اسلامی نتیجه بین زد و بند مارکسیست ها، دانشجویان مسلمان و آمریکا بود . 

زیباکلام در ادامه ادعاهای موهن به انقلاب به عالی‌ترین مقام کشور هم حمله کرد و گفت که استکبارستیزی تنها برای رهبری موهبت داشته است؛  بزگترین موهبت این است که همه مشکلات کنار گذاشته می‌شود و فقط مبارزه با آمریکا مطرح هست.

قدیری  ابیانه در پاسخ به این اظهارات  گفت که مقام معظم رهبری بارها گفتند که تحریم ها ۱۵ درصد مشکلات ما هستند ، تحریف نکنید آقای زیباکلام!

,
,
,
,
,

ما جزو مسرف ترین کشورهای دنیا هستیم و این دلیل عقب افتادگی ماست؛ مردم و مسئولان وظایف خود را انجام دهند مشکلات حل می‌شود.

,

سوال چهارم : نفس مذاکره با آمریکا صحیح است یا خیر؟ و مذاکرات چه دستاوردی داشته است؟

,

زیباکلام در پاسخ به این سوال گفت که این موضوع اظهر من الشمس است ؛در طی این ۴۰ سال آنقدر بعضی حرفها تکرار شده فکر می‌کنند واقعیت است؛ شاه سرطان غدد لنفاوی داشت برای این در سال۵۸ رفت آمریکا ، شاه تمام مدت بستری بوده است .

,

ارتشی در بهمن ۵۸ وجود نداشت که کودتا نکند؛ یعنی آمریکایی‌ها عقلشان نمی‌رسید که کودتا نکنند؟

,

شما یک مورد بیاورید دشمنی با آمریکا منفعت برای ما داشته است، من ده‌ها دلیل می‌آورم که ضرر داشته است.

قدیری ابیانه اما گفت: همین که کشور ما تجزیه نشده و استقلال داریم از همین دستاوردهاست؛ در خاطرات آقای برژینسکی آمده است که آمریکایی‌ها خواسته‌اند کودتا کنند.

آنها در هیات مذاکره ما جاسوس داشتند ؛ مگه ما زمان جنگ دنبال هسته ای بودیم.

,
,
,
,
,

سوال پنج : ضرر برجام به خاطر ترامپ بود یا سازشکاران داخلی ؟

,

زیباکلام به این سوال اینگونه پاسخ داد که اگر آمریکاستیزی را از چند نفر بگیرید دچار بحران هویت می‌شوند ؛ تندروها از قبل مذاکرات مخالفت خود را اعلام و تبلیغات منفی بسیاری علیه آنها کردند. بعد از برجام چه ها کردند که از بین برود؛ سپاه دو موشک شلیک کرد و همان جریان اکنون به دنبال از بین بردن FATF و...است. کلا با تنش زدایی مخالفند!

,

قدیری ابیانه هم گفت: ما همه غنی سازی را برای تولید برق و نه موشک می‌خواستیم؛ چه کسی گفته پرتاب موشک نقض برجام است، خود آمریکایی ها هم نمی‌گویند!

,

کجاست گل و بلبل برجام؟

,

آیا میدانید مسئول FATF مسئول تحریم ایران است؟

, آیا میدانید مسئول FATF مسئول تحریم ایران است؟,

اگر راست می‌گویند خاوری را  پس بدهند.

,

ا

, ا,

 

,

دانشجویان: توهم رابطه با آمریکا چه دستاوردی داشت؟

, دانشجویان: توهم رابطه با آمریکا چه دستاوردی داشت؟,

از حواشی این برنامه هم می‌توان به سوالات جالب دانشجوایان اصولگرا از زیباکلام اشاره کرد.

,

یکی از دانشجون که پشت تریبون رفت، اظهار داشت: آقای زیباکلام! آن جناحی که از قِبَل مذاکره و ترساندن مردم از توهم سایه جنگ به قدرت رسید شما و دوستانتان بودید نه رهبر، به مردم دروغ نگویید.

,

موضع ما در قبال آمریکا استقلال‌طلبی است نه آمریکاستیزی؛ پاسخگو باشید که مصدق و کودتای 28 مرداد هم به دنبال آمریکاستیزی بودند؟ عراق و ویتنام هم به دنبال آمریکاستیزی بودند؟

,

حضرتعالی و دوستانتان که 5 سال تمام ظرفیت‌های مملکت را صرف توهم رابطه با آمریکا کردید، امروز پاسخگو باشید که با بتن ریزی در دستاوردهای نخبگان این مملکت چه به دست آوردید؟

,

چرا شما و دوستانتان در وزارت امور خارجه حاضر به مناظره در مورد ننگ‌نامه‌ای به نام برجام نیستید؟

,

مرد باشید و حقایق را بگویید ما با استقلال طلبی از واردات آفتابه و دسته بیل به اوج قله های علم و دانش رسیدیم تفکر شما و دوستانتان این است که ایرانی قادر به تولید آبگوشت بزباش هم نیست!

,

اگر رابطه با آمریکا حلال همه مشکلات است، چرا یونان و آرژانتین دهه 80 و مصر و کشورهای دیگر که غرق در آغوش آمریکا هستند در مشکلات غوطه ور شده‌اند؟

,

چرا با توجه به متن قانون اساسی و حدود اختیارات رییس جمهور نسبت به عملکرد 30 ساله جناح خود صحبتی نمی کنید؟

,

یکی دیگر از دانشجوها هم به کمک‌های جمع‌آوری شده برای کمک به زلزله‌زده‌ها از سوی زیباکلام اشاره کرد و گفت: میلیاردها تومان به بهانه زلزله از مردم چاپیدید و معلوم نشد کجا رفت؛ با چه رویی دوباره به کرمانشاه آمدید؟

,

علوم سیاسی رشته نظریه است، اما شما حتی یک نظریه هم ندارید کتاب «ما چگونه ما شدیم» همان کپی کتاب «انقلاب ایران» بازرگان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه