اخبار داغ

با حضور مسئولین شهرستان ؛

جشن بزرگداشت روز معلولین در رفسنجان برگزار شد+تصاویر

جشن بزرگداشت روز معلولین در رفسنجان برگزار شد+تصاویر
به مناسبت روز جهانی معلولین مراسمی جشنی با حضور جمعی از معلولین و مسئولین در هتل باغ رفسنجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح دیروز به مناسبت روز جهانی معلولین مراسمی جشنی با حضور امام جمعه، دادستان، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از دیگر مسئولین و معلولین در هتل باغ رفسنجان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی در این آیین اظهار داشت: ۳ هزار و ۹۱۴ مددجوی معلول تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد امسال ۶۰ نفر در بحث اشتغال و دریافت وامهای خوداشتغالی به بانکها، کارفرما، کاریابی و بیمه خویش فرما معرفی و صاحب شغل شدند.

,

وی افزود: به برخی از این افراد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا شد و برای ۶۰ مددجوی این نهاد اشتغال ایجاد شد.

,

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت مسکن برای معلولان نیز به مددجویانی که در روستاها زندگی می کنند برای احداث مسکن تسهیلات ۱۰ میلیون تومان بلاعوض اعطا می شود ضمن اینکه برای ساخت مسکن به مددجویان شهری ۸ میلیون تومان بلاعوض واگذار می شود.

,

حیدری خاطرنشان کرد: ۲۴ خانوار دو معلولی داریم که بایستی برای آنها مسکن بسازیم.

,

وی خاطرنشان کرد: از معلولین تحت پوشش بهزیستی یکهزار و ۲۲۰ مددجو مستمری بگیرند.

,

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان اظهار کرد: ما مسئولین همه باید با کمک همدیگر به خواسته ها و نیازهای مردم از جمله معلولان پاسخگو باشیم.

,

وی افزود: نوشتن و گفتن درباره معلولین کوچکترین دین بر گردن ماست، کسانی که ظاهرا نقص عضو در بدن دارند یا خللی در رفتار، بینایی و جسمشان ایجاد شده بایستی تکریم شوند و باید نیازهای آنها مانند همه مردم برآورده شود حق شهروندی حق مسلم همه مردم است و همه از جمله معلولان باید بهره مند شوند.

,

وی بیان کرد: اگر قانون حمایت از معلولین رعایت شود مطلقا نیازهای آنها برابر با افراد جامعه برآورده می شود بیش از ۲۰ تبصره نوشته شده است آنها در بحث اشتغال، سهمیه ۳ درصد اشتغال، استفاده از اماکن عمومی، مناسب سازی معابر عمومی شهر، استفاده رایگان از خدمات شهرداری، و …باید حمایت شود.

,

امام جمعه رفسنجان هم در این آیین گفت: حق معلولین اعم از شغل، هموار کردن مسیرها، اشتغالزایی و … باید ادا شود.

,

حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: برخی افراد در جامعه بهتر از دیگران عمل می کنند مانند ازدواج افراد سالم با افراد معلول و قطع نخاعی .

,

وی بیان کرد: امروز شاهد خانواده های معلولین هستیم که در زمینه تهیه دارو مسکن، پوشاک و … مشکل دارند و سختیهای فراوان را متحمل می شوند لذا توجه به فقرا و معلولان مسئولیت سنگینی بر مسئولین و جامعه است امید که با همت مسیولین بتوانیم مشکلات این قشر از جامعه را برآورده سازیم.

,

محمد رضا صفری نماینده معلولین در این مراسم نیز اشتغال، مسکن، عبور و مرور در اماکن عمومی و حمل و نقل و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را از جمله مشکلات معلولین عنوان کرد.

,

گفتنی است ۳ هزار و ۹۱۴ مددجو تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه