اخبار داغ

در ارومیه؛

همایش تربیتی مربیان طرح شهید بهنام محمدی برگزار شد

همایش تربیتی مربیان طرح شهید بهنام محمدی برگزار شد
همایش تربیتی مربیان طرح شهید بهنام محمدی در ارومیه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، امروز همایش تربیتی مربیان طرح شهید بهنام محمدی با حضور مسئولان نظامی و اداری استان و مربیان تربیتی، مدیران و مسئولان مدارس در محل کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

*انقلاب اسلامی انقلابی دینی و اسلامی است

, *انقلاب اسلامی انقلابی دینی و اسلامی است,

سردار حبیب شهسواری در این همایش، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بین انقلاب های قرن بیستم پایداری داشته، گفت: در تقسیم بندی انواع انقلاب ها، دیگران تلاش بر تبیین انقلاب اقتصادی کردند که در تبیین علل چرایی انقلاب ایران نمی توان انقلاب اسلامی ایران را انقلاب اقتصادی خواند.
وی، افزود: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی است به طوری که یک نظریه پرداز فرانسوی انقلاب ایران را تزریق روح به جهان بیرون عنوان کرده است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه تربیت نگاه الهی بر عهده وزارتخانه ای است که با تمام محدودیت ها و کمبودها به اقدام و تلاش های آن می بالیم.
وی، ابراز کرد: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی است که انقلابی گری شاکله اصلی آن است. امام خمینی(ره) بدون محافظه گری بسیج را از الطاف الهی به انقلاب اسلامی می داند.
سردار شهسواری، با اشاره به اینکه تربیت فرزندان صالح از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: امروز باید عزممان را در راستای تربیت فرزندانی حافظ برای نسل های آینده تربیت کنیم تا در پرتگاه فضای مجازی و تهاجمات فرهنگی دشمن گرفتار نشویم.

,
,
,
,
,

*رویکرد اصلی آموزش و پرورش تربیت دینی است

, *رویکرد اصلی آموزش و پرورش تربیت دینی است,

ابراهیم محمدی نیز در این مراسم، گفت: نهاد تعلیم و تربیت و آموزش پرورش متولی تعلیم و تربیت فرزندان این کشور در تمامی ساعت های تربیتی است .
وی افزود: قوانین بخش فرهنگ عمومی کشور و تعالی بخش جامعه اسلامی بر مبنای یک نظام اسلامی است و آموزش و پرورش باید با مشارکت تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و نیز خانواده در زمینه دستیابی دانش آموزان در یک دوره ۱۲ ساله به یک حیات فردی و در یک نظام عادلانه و همگانی و به شکل اثر بخش بکوشند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: نظام ما یک نظام تربیتی بوده و رساندن دانش آموزان به یک حیات طیبه یعنی زندگی توام با آرامش از اهداف تعلیم و تربیت است.
وی، با اشاره به ماهیت شکل گیری بسیج، عنوان کرد: امام خمینی(ره) یک حرکتی عظیم در دنیا انجام داده و پایه های یک نظام شاهنشاهی که ۲ هزار سال قدرت داشت را فرو ریخت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل داده که پایه های این نظام دینی و انقلابی است اما این نظام بیمه همگانی و همه زمانی بود که امام راحل با تشکیل بسیج مستضعفان این نظام را بیمه کرد.
وی، تاکید کرد: بسیج یعنی آگاهی، بصیرت، سامان، نظم و نظام. تنها بخشی از کار بسیج نظامی بوده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گیری بسیج به هیچ ارگان یا شخصی وابسته نبوده و متعلق به تمام جامعه و مردم است.
محمدی، تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت رویکردی تربیتی دارد که بسیج هم رویکرد تربیتی دارد و با یک قدرتی عظیم در صدد تربیت فرزندانی اسلامی هستیم.
وی، بیان کرد: امروز یکی از حلقه های مفقود شده در جامعه دینی اخلاق است البته اخلاق نیز دارای ابعاد مختلفی است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، تاکید کرد: یکی از ابعاد اخلاق بحث مسئولیت پذیری بوده و هر کدام از ما به نوبه خود مسئول عملکرد خود هستیم و باید پاسخگوی مسئولیت خود باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,

*کوبیدن بر طبل کنکور نتیجه ای نداشته است

, *کوبیدن بر طبل کنکور نتیجه ای نداشته است,

وی، با اشاره به اینکه پاسخگویی در مسائل تربیتی مسئله ای بسیار سخت است، تصریح کرد: هر فردی مسئول اعمال خود است امروز باید به مسئله تربیت توجه ویژه شود. البته مدیران توجه کنند رنگ کردن دیوار مدارس و وارد کردن انواع کتاب های کنکوری مسائل تربیتی نیست.
محمدی، ابراز کرد: باید از معرفی افراد خارجی به عنوان الگو برای دانش آموزان و فرزندان جلوگیری کرده و افرادی همچون شهید بهنام محمدی به عنوان الگو به دانش آموزان معرفی شود‌.
وی، با بیان اینکه در ۳ محور مقدس خانه، مدرسه و مسجد یک ارتباط در حال رخ دادن است، تصریح کرد: امروز باید بیشتر به مسایل دینی توجه شود رویکرد ما در آموزش وپرورش کنکور نیست و کوبیدن به طبل کنکور تاکنون نتیجه ای خوب نداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه رویکرد این سازمان رویکرد مسایل ترییتی است، بیان کرد: آموزش یک وسیله است چراکه رویکرد اصلی تربیت است. سند ما برای اجرای برنامه های تربیتی سند تحول بنیادین است و اجازه ندهیم سندهایی با برخی اهداف و حواشی را وارد آموزش و پرورش کنند و همدلی و همفکری برای اجرای این طرح لازم است.
گفتنی است در پایان این برنامه حجت الاسلام والمسلمین درخور در خصوص اهداف این طرح تربیتی با مربیان به گفت و گو نشست.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه