حضور مدیران دولتی بخصوص شخص استاندار محترم کردستان را در جشن اتمام حفاری تونل گاران در روزیکشنبه هفته جاری آن هم بعنوان تماشاچی و تشریفاتی جز اتلاف زمان و هزینه مفید و موثر نمی بینم[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، گرچه تحت این شرایط مالی و اقتصادی بحرانی پیش بینی زمان واقعی پایان و بهره برداری پروژه تیژتیژ-گاران (مسیر جدید سنندج-مریوان)امکان پذیر نیست اما اتمام عملیات حفاری تونل گاران(صرفاحفاری) را به فال نیک می گیرم. البته این موفقیت نسبی را نه از مدیریت و کارایی دولت بلکه ناشی از انگیزه و توان واهتمام شرکت پیمانکاری "پاوان" و شرکت مشاور "راه یأب ملل"می دانم. تحقیقا و براساس تجربیان وسوابق مستند یکی از مهمترین عوامل موثر در مرحله اجرای پروژه های ملی تعهد و توان فنی و مالی پیمانکاران است بنابراین در شرایط بحران مالی و اقتصادی و ضعف مفرط مدیریت دولت، این شرکتها علی رغم عدم تخصیص و تامین اعتبار موردنیاز با اتکا به منابع مادی و معنوی خود به فعالیت ادامه دادند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،, .,,
لذا حضور مدیران دولتی بخصوص شخص استاندار محترم کردستان را در جشن اتمام حفاری تونل گاران در روزیکشنبه هفته جاری آن هم بعنوان تماشاچی و تشریفاتی جز اتلاف زمان و هزینه مفید و موثر نمی بینم ای کاش در این سفر بی ثمر با ماشین شاسی بلندش چند پیچ دیگر گردنه گاران را طی می نمودند و پس از یک سال تاخیر دعوت معتمدین و شوراهای ٢٠ روستای منطقه کوماسی را اجابت می کردند؟! ای کاش به حرمت مردمی که در زمستان سال پیش در تک تک روستاها در میان برف و باران دعوت نامه و درخواست اسفالت محور منطقه را تهیه و امضا و تقدیم کرده بودند اگر خود افتخارندادند لااقل معاونین و کارشناسان را به میان مردم می فرستادند و اگر این اقدامات از چنین سبک مدیریتی قابل انتظار نیست حداقل با بروکراسی معمول اداری دستور لازم را صادر و پیگیری می کردند؟
,,
صرف نظر از مدیریت و عملکرد مدیران اجرایی از سوی دیگر نقش نمایندگان مردم نیز در تصویب پروژه های ملی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انها انکار ناپذیر و بلکه سرنوشت ساز است کما اینکه رکود و تاخیر ٨ ساله ی این پروژه استراتژیک ان هم در زمان درأمدهای باداورده حاصل از نفت ١٤٠ دلاری سالیان قبل از تحریم (١٣٨٤تا ١٣٩٢)ناشی از انفعال و ضعف عملکرد نمایندگان و دولتهای گذشته است .
, .,,
قابل ذکر أست این پروژه حیاتی که نقش انکارناپذیری در کاهش خسارات جانی ومالی مردم ستمدیده شهرستانهای مریوان و سروابادو همه مسافران در جاده مرگ فعلی را ایفا می کند با پیگیری قاطع و جدی این خدمتگزار مردم با جلب حمایت دیگر همکاران نماینده و اخذ دستور صریح ریاست جمهوری و وزیر وقت راه و ترابری در سال ١٣٨١ وارد فاز مطالعاتی شد و در تابستان سال بعد(١٣٨٢) عملیات اجرایی آن با تخصیص ٢٥ میلیارد ریال از محل طرح "توازن منطقه ای" که با ابتکار عمل و تلاش فراکسیون نمایندگان کورد مجلس ششم به منظور رفع تبعیض در مناطق محروم به تصویب رسیده بود از سمت تیژتیژ آغاز شد. آغازی که دچار پایانی نامشخص شد براساس برنامه و شرح کار، پروژه 8ساله و مقرر شده بود تا سال ١٣٩٠ به اتمام برسد اما تا این مرحله از پیشرفت فیزیکی، ٨ سال تاخیر دارد بدون تردید خسارات جانی ومالی مردم در جاده مرگ فعلی و ناشی از تاخیر ٨ ساله و تا زمان نامشخص بهره برداری این پروژه قابل جبران نیست و نخواهد بود مقصر کیست ؟ چه کسانی مسئولند؟
,,
گویند "توقف ضرر و زیان در هر زمان منفعت است" با همه یاس و نا امیدی از عملکرد دولت امیدوارم با تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز و نظارت و اجرای علمی و عملیاتی امکان اتمام و بهره برداری از این پروژه حیاتی را تا پایان سال اینده فراهم و از خسارات جانی و مالی بیشترمردم جلوگیری نمایند
,,
عبدالله سهرایی
,٢٠اذر١٣٩٧
,,
انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه