اخبار داغ

یادداشت؛

حفاری تونل گاران و ناکارآمدترین دولت بعد انقلاب!

حفاری تونل گاران و ناکارآمدترین دولت بعد انقلاب!
حضور مدیران دولتی بخصوص شخص استاندار محترم کردستان را در جشن اتمام حفاری تونل گاران در روزیکشنبه هفته جاری آن هم بعنوان تماشاچی و تشریفاتی جز اتلاف زمان و هزینه مفید و موثر نمی بینم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، گرچه تحت این شرایط مالی و اقتصادی بحرانی پیش بینی زمان واقعی  پایان و بهره برداری پروژه تیژتیژ-گاران (مسیر جدید سنندج-مریوان)امکان پذیر نیست اما اتمام عملیات حفاری تونل گاران(صرفاحفاری) را به فال نیک می گیرم. البته این موفقیت نسبی را نه از مدیریت و کارایی دولت بلکه ناشی از انگیزه و توان واهتمام شرکت پیمانکاری "پاوان" و شرکت مشاور "راه یأب ملل"می دانم. تحقیقا و براساس تجربیان وسوابق مستند یکی از مهمترین عوامل موثر در مرحله اجرای پروژه های ملی تعهد و توان فنی و مالی پیمانکاران است  بنابراین در شرایط بحران مالی و اقتصادی و ضعف مفرط مدیریت دولت، این شرکتها  علی رغم عدم تخصیص و تامین اعتبار موردنیاز با اتکا به منابع  مادی و معنوی خود به فعالیت ادامه دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،, .,

 

,

لذا حضور مدیران دولتی بخصوص شخص استاندار محترم کردستان را در جشن اتمام حفاری تونل گاران در روزیکشنبه هفته جاری آن هم بعنوان تماشاچی و تشریفاتی جز اتلاف زمان و هزینه مفید و موثر نمی بینم ای کاش در این سفر بی ثمر با ماشین شاسی بلندش چند پیچ دیگر گردنه گاران را طی می نمودند و پس از یک سال تاخیر دعوت معتمدین و شوراهای ٢٠ روستای منطقه کوماسی را اجابت می کردند؟! ای کاش به حرمت مردمی که در زمستان سال پیش در تک تک روستاها در میان برف و باران دعوت نامه و درخواست اسفالت محور منطقه را تهیه و امضا و تقدیم کرده بودند اگر خود افتخارندادند لااقل معاونین و کارشناسان  را  به میان مردم می فرستادند و اگر این اقدامات از چنین سبک مدیریتی قابل انتظار نیست حداقل با بروکراسی معمول اداری دستور لازم را صادر و پیگیری می کردند؟

,

 

,

صرف نظر از مدیریت و عملکرد مدیران اجرایی از سوی دیگر نقش نمایندگان مردم نیز در تصویب پروژه های ملی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انها انکار ناپذیر و بلکه سرنوشت ساز است کما اینکه رکود و تاخیر ٨ ساله ی این پروژه استراتژیک ان هم در زمان  درأمدهای باداورده  حاصل از نفت ١٤٠ دلاری سالیان قبل از تحریم (١٣٨٤تا ١٣٩٢)ناشی از انفعال و ضعف عملکرد نمایندگان و دولتهای  گذشته است .

, .,

 

,

قابل ذکر أست این پروژه حیاتی که نقش انکارناپذیری در کاهش خسارات جانی ومالی مردم ستمدیده شهرستانهای مریوان و سروابادو همه مسافران در جاده مرگ فعلی را ایفا می کند با پیگیری قاطع و جدی این  خدمتگزار مردم با جلب حمایت دیگر همکاران نماینده و اخذ دستور صریح ریاست جمهوری و وزیر وقت راه و ترابری در سال ١٣٨١ وارد فاز مطالعاتی شد و در تابستان  سال بعد(١٣٨٢) عملیات اجرایی آن با تخصیص ٢٥ میلیارد ریال از محل طرح "توازن منطقه ای" که با ابتکار عمل و تلاش فراکسیون نمایندگان کورد مجلس ششم  به منظور رفع تبعیض در مناطق محروم به تصویب رسیده بود از سمت تیژتیژ آغاز شد. آغازی که دچار پایانی نامشخص شد  براساس  برنامه و شرح کار، پروژه 8ساله و مقرر شده بود تا  سال  ١٣٩٠ به اتمام برسد اما تا این مرحله از پیشرفت فیزیکی، ٨ سال تاخیر دارد  بدون تردید خسارات جانی ومالی مردم  در جاده مرگ فعلی و ناشی از تاخیر ٨ ساله و تا زمان نامشخص بهره برداری این پروژه قابل جبران نیست و نخواهد بود مقصر کیست ؟ چه کسانی مسئولند؟ 

,

 

,

گویند "توقف ضرر و زیان در هر زمان منفعت است" با همه یاس و نا امیدی از عملکرد دولت امیدوارم با تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز و نظارت و اجرای علمی و عملیاتی امکان اتمام و بهره برداری از این پروژه حیاتی را تا پایان سال اینده فراهم و از خسارات جانی و مالی بیشترمردم جلوگیری نمایند

,

 

,

عبدالله سهرایی

,

٢٠اذر١٣٩٧

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه