اخبار داغ

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:

اتمام بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کوهبنان/تمام واحدهای مسکونی در کوهبنان در حال بازسازی هستند

اتمام  بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کوهبنان/تمام واحدهای مسکونی در کوهبنان در حال بازسازی هستند
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت : تا کنون یک هزار و 135 واحد شهری به بانک ها معرفی شده‌اند و قرارداد بسته اند و طبق گزارش بنده ۴۰۰ واحد مسکونی تمام شده اند و مابقی منازل هم سفت کاری آن ها تمام شده است و پیمانکاران باید هر چه سریع تر کار خود را تمام کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با آخرین وضعیت مردم کوهبنان بعد از گذشت نزدیک به یکسال از زلزله اظهار داشت : خوشبختانه مقدمات بازسازی یعنی مصوبه دولت و ابلاغ تسهیلات و جمع و جور کردن مدیریت بازسازی با بانک‌ها نسبت به خیلی از حوادث مشابه قبلی در شهرهای دیگر سریع و به موقع انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : تعدادی از مردم که بعد از زلزله کوهبنان یعنی اواخر سال ۹۶ شروع به بازسازی کردند توانستند تابستان ساخت منازل خود را تمام نمایند و مستقر شدن در منازل اتفاق افتاد .

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به شوک قیمتی مصالح ساختمانی در اواسط تابستان خاطر نشان کرد : چند روز حمل و نقل مصالح توسط کامیون ها دچار مشکل شد و گرانی ها باعث تاخیر شد ولی خوشبختانه با رایزنی‌ با بنیاد مسکن کشور نهایتاً دولت با پیشنهاد ما در خصوص افزایش ۵ میلیون تومانی وام بلاعوض و 10 میلیون تومانی اضافه تسهیلات برای جبران این گرانی ها موافقت کرد.

,

امیری خامکانی توضیح داد : خوشبختانه در این لحظه از ۱۵ میلیون تومان مکمل ۵ میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان اضافه به تسهیلات شروع به پرداخت شده است و امیدواریم با این ۱۵ میلیون تومان پول اضافی واحدهایی را که ساخت آن ها را شروع کرده‌ایم و عمدتاً به مرحله سفت کاری و حتی نصب درب و پنجره رسیده اند تمام شوند .

,

وی افزود : متاسفانه بعضی پیمانکاران به دلیل بحث افزایش قیمت ها ، کار خود را رها کرده و مردم را حیران کرده اند که باید هرچه سریع تر برگردند و قرارداد خود را تمام نمایند که زمستان همه مردم بتوانند داخل منازل خود ساکن شوند .

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه گفت : تا کنون یک هزار و 135 واحد شهری به بانک ها معرفی شده‌اند و قرارداد بسته اند و طبق گزارش بنده ۴۰۰ واحد مسکونی تمام شده اند و مابقی منازل هم سفت کاری آن ها تمام شده است و پیمانکاران باید هر چه سریع تر کار خود را تمام کنند .

,

امیری خامکانی با بیان این که از ۳۹۴ واحد روستایی که به بانک ها معرفی شده اند ۱۰۰ واحد تکمیل شده است ، اضافه کرد : 173 واحد مسکونی نیز رو به اتمام است که با این اعتبار جدید ۱۵ میلیون تومانی انشاالله تمام می شوند و این ها همه نیازمند همت پیمانکاران و مالکان است .

,

وی عنوان کرد : در خصوص سیمان مورد نیاز هم از بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ایم که اگر این موارد انجام شود مشکل زمستان را می توان پشت سر گذاشت و مورد حادی که غیر قابل حل باشد نخواهیم داشت.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس اظهار داشت : زلزله در شهرستانهای کوچک که در فاصله زیاد از مرکز استان و با امکانات محدود قرار دارند به نوعی غافلگیرکننده است البته این را هم باید اضافه کرد که تمام واحدهایی که تایید شده بود که زلزله خراب کرده کمتر از این هاست .

,

امیری خامکانی متذکر شد : ما از روز اول حتی قبل از زلزله کوهبنان در زلزله زرند سال ۹۵ نام کوهبنان را که در مصوبه اضافه کردیم و آمار واحد هایی که نیاز به بازسازی دارند را مطرح کردیم .

,

وی با اشاره به این که تلاش ما این است که بازسازی ها ادامه پیدا کند ، تصریح کرد : اکنون حتی واحدهایی که از این زلزله آسیب ندیده بودند و ممکن است در زلزله های بعدی آسیب ببینند و مردم را دچار مشکل کنند بازسازی شدند و این آمارها به این دلیل است .

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس در پایان گفت : اکنون از مردم و مسئولین تقاضا داریم که باسازی ها ادامه یابد و در نوبت‌های بعدی سایر مناطق را هم کم کم در نوبت بگذارند تا انشاالله همه واحدهای شهری و روستایی آسیب پذیر مقاوم شوند که در زلزله های بعدی دچار مشکل نشویم

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه