اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار همدان:

کاهش قیمت تخم مرغ در راه است

کاهش قیمت تخم مرغ در راه است
رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان همدان با اشاره به تدابیر اداره کل پشتیبانی از امور دام، گفت: قیمت تخم مرغ کاهش خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شهبازی در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه 80 درصد هزینه‌های دامداری به تغذیه دام‌ها باز می‌گردد، اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی مهم‌تربن دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه‌های گذشته بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین عناصر نهاده‌ها دام ذرت و سویا است که از کشورهای برزیل، اکراین و آرژانتین وارد می‌شود،افزود: به همین دلیل هزینه حمل و نقل و انتقال نهاده‌ها بر افزایش قیمت تمام شده محصولات تأثیرگذار است.

,

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار همدان با بیان اینکه امروز قیمت تخم‌مرغ در کارخانه،کارتنی 97 هزار تومان است، تصریح کرد: یک کارتن 12 کیلویی، 97 هزار تومان بوده که قیمت هر شانه تخم مرغ حدود 17 الی 18 هزار تومان تمام می‌شود.

,

وی ادامه داد: تخم‌مرغ به دست بنکدار رسیده و بنکدار آن را توزیع می‌کند، در این میان تولیدکننده و مصرف‌کننده متضرر شده و تنها دلال است که جنس را از قبل خریداری کرده و سود خود را می‌برد.

,

شهبازی در تشریح اقدام جدید اداره کل پشتیبانی از امور دام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: قرار شد که پشتیبانی امور دام به مرغدار نهاده به نرخ مصوب ارائه دهد که بر این اساس به ازای هر کیلو تخم‌مرغ، چهار کیلو ذرت و یک کیلو سویا تخصیص یابد
.وی اظهار کرد: در این اقدام جدید قیمت تخم‌مرغ از جلوی مرغداری، شانه‌ای 15 هزار و 600 تومان و برای مصرف‌کننده 16 هزار تومان تمام می‌شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه