اخبار داغ

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۸۵ درصد بیمه شدگان سلامت در استان رایگان بیمه شدند/ امکان ثبت نام جدید وجود ندارد

۸۵ درصد بیمه شدگان سلامت در استان رایگان بیمه شدند/ امکان ثبت نام جدید وجود ندارد
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 85 درصد بیمه شدگان که شامل بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی هستند به صورت کاملا رایگان بیمه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: بیش از 631 هزار نفر بیمه شده در استان داریم که از آن، سهم کارکنان دولت 57 هزار نفر، بیمه شدگان رایگان 131 هزار نفر، روستایی 420 هزار نفر، سایر اقشار 21 هزار نفر و ایرانیان یک هزار و 700  نفرهستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،, عصراترک, محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما ,  گفت: بیش از 631 هزار نفر بیمه شده در استان داریم که از آن، سهم کارکنان دولت 57 هزار نفر، بیمه شدگان رایگان 131 هزار نفر، روستایی 420 هزار نفر، سایر اقشار 21 هزار نفر و ایرانیان یک هزار و 700  نفرهستند.,

وی ادامه داد: براساس این آمار 85 درصد بیمه شدگان که شامل بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی رایگان هستند به صورت کاملا رایگان بیمه شده اند و بابت بیمه شدنشان هیچ پولی پرداخت نمی کنند.

,

رعنایی افزود: بیمه سلامت همگانی از سال 92 پذیرش را آغاز کرد تا افرادی که فاقد هر گونه دفترچه بیمه و تمکن مالی هستند بتوانند از خدمات رایگان بیمه ای استفاده کنند.

,

وی بیان کرد: در آغاز طرح 170 هزار نفر در بیمه سلامت همگانی رایگان ثبت نام کردند و تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند، در حالی که بعد از پالایش ها براساس آخرین آماری که در تراز خرداد سال جاری اعلام شد این تعداد به 131 هزار نفر بیمه شده سلامت همگانی رایگان رسید.

,

رعنایی با اشاره به اینکه بیمه سلامت هیچ گونه برنامه ای برای تفحص در میزان درآمد و تمکن مالی افراد ندارد، اضافه کرد: متاسفانه تعداد بیمه شدگان در خراسان شمالی از تعداد جمعیت استان 25 درصد بیشتر هستند و این نشان دهنده این است که افرادی از ضعف های ارتباطی بیمه سلامت با سایر ادارات بیمه استفاده کرده و این دفترچه را دریافت کردند.

,

مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: به مرور ارتباطات سیستم رایانه ای بیمه سلامت با سایر ادارات بیمه در سطح کشور در حال برقراری است و میزان همپوشانی ها مشخص می شود.

,

رعنایی خاطرنشان کرد: در صورتتکمیل شدن این زنجیره ارتباطی،هر فرد تنها مشمول دفترچه ای می شود که استحقاق آن را داشته باشد.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کلیه مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان های دانشگاه، کلینیک ویژه های دانشگاه، مراکز سلامت روستایی و شهری ، مراکز وابسته به سپاه و ارتش و فرهنگیان مراکزی که هستند که بیمه سلامت با آنها قرار داد دارد و افرادی که داری بیمه سلامت هستند می توانند به این مراکز مراجعه کنند و خدمات بگیرند.

,

وی تعداد این مراکز را 260 مرکز اعلام کرد و گفت: این مراکز شامل 12 بیمارستان، 81 مرکز روستایی و بیش از 20 مرکز شهری هستند.

,

رعنایی گفت: ارائه خدمات در صندوق های بیمه سلامت با هم یکسان هستند و افرادی که دچار بیماری خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس  و سرطان هستند می توانند به صورت رایگان از خدمات بهره ببرند.

,

وی بیان کرد: باتوجه به بالابودن هزینه ها در بیماری های خاص دولت این افراد را به صورت پوشش صد درصدی بیمه قرار داده و خدمات به صورت رایگان به این افراد داده می شود.

,

رعنایی ادامه داد: بیمه سلامت همگانی رایگان پنج سال است که در حال ثبت نام بود و هم اکنون ثبت نام ندارد و افرادی که تمایل دارند تا بیمه سلامت داشته باشند می توانند از بیمه ایرانیان استفاده کنند.

,

وی اضافه کرد: 50 درصد حق بیمه سلامت همگانی دولتی بوده و 50 درصد توسط خود شخص به صورت یک جا در آغاز قرار داد باید پرداخت شود که این مبلغ برای هر نفر در ماه 26 هزار تومان است.

,

رعنایی شرط بیمه را پوشش خانوار خواند و گفت: در صورتی که سرپرست خانوار پدر یا مادر بیمه شود باید تمام اعضای خانواده را بیمه کند.

,

وی در انتها گفت: شماره  1666 آمادگی پاسخ به سوالات بیمه شدگان را دارد و در روز دوشنبه هر هفته در سراسر کشور در ساعت 10 تا 11 مدیران کل و معاونانشان حاضر به پاسخگویی سوالات مردمی هستند.

,

رحمانی

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه