اخبار داغ

قطب تجارت کشور غرق در فلافل فروشی!

قطب تجارت کشور غرق در فلافل فروشی!
جذب و استخدام نیروهای غیربومی در هرمزگان سبب شده تا بومیان تحصیلکرده، فلافل فروشی را بعنوان آخرین فرصت برای اشتغال خود انتخاب نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ اشتغال بومیان در صنایع بزرگ و بنادر تجاری مهم در استان هرمزگان یکی از دغدغه های دیرینه مردم این خطه از ایران زمین ست که به دفعات متعدد از سوی نمایندگان مردم پیگیری شده است اما تاکنون به نتیجه مطلوب  و مورد خواست هرمزگانی ها ختم نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

جذب و استخدام نیروهای غیربومی در هرمزگان سبب شده تا بسیاری از جوانان تحصیلکرده و متخصص باوجود مهارت های کافی همچنان مدارک خود را لب کوزه گذاشته و آب آن را بخورند.

,

افزایش آمار بیکاری و عدم استخدام بومیان در صنایع مادر استان سبب شده تا تمامی اقشار جامعه از جمله زن و مرد، پیر و جوان به مشاغل کاذب برای تامین مایحتاج زندگی خود روی بیاورند.

,

فلافل فروشی یکی از مشاغل کاذبی است که در سال های اخیر بواسطه بحران های اقتصادی و وضعیت مالی خانواده های بندرعباسی سبب شده تا بعنوان یکی از شغل های پردرآمد شناخته شود.

,

شما اندک دکه های فلافل فروشی در بندرعباس در سال های گذشته مایه خنده بسیاری را فراهم می کرد اما در سال های اخبر افزایش قارچ گونه فلافل فروشی ها در بندرعباس حکایت دیگری را روایت می کند.

,

, , ,

حجم بالای جوانانی که با اندوخته مالی اندکی وارد این عرصه می شوند نه تنها مضحک و خنده آور نیست بلکه با مشاهده جوانان تحصیلکرده رنجی را بر قلب های شهروندان ایجاد می کند که قابل تسکین نیست.

,

خیابان 22بهمن بندرعباس به دلیل وجود دکه های فراوان فلافل فروشی در مساحت های مختلف  شهره عام و خاص در این شهر شده و همه اقشار جامعه از کودکان و نوجوان گرفته تا کارمندان، مهندسان و پزشکان را به سوی خود جذب می کند.

,

جوانان تحصیلکرده هرمزگانی با استفاده از  آهن آلات و ورقات فلزی و ایرانیت بعنوان دارایی هایی خود دکه های خود را علم کرده اند یا گوشه های از حیاط خانه های خود را به این امر اختصاص داده اند تا از این طریق ضمن فرار از بیکاری رزق حلالی را بر سفره خانه های خود بگذارند.

,

, , ,

با نگاهی به برخی از دکه های فلافل فروشی متوجه می شوید که تعدادی از آنها بصورت خانوادگی اداره می شود که تمام اعضا از پدر و مادر گرفته تا دختران و پسران نوجوان و حتی دختران متاهل خانواده را درگیر خود کرده است.

,

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه برخی از استان ها  از مصوبه دولت مبنی بر استفاده از 70 درصد نیروی بومی و ماندگار بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: تقاضای مردم  هرمزگان اجرای آن در این استان است زیرا این کار بار مالی به دولت ندارد و سبب افزایش انگیزه در بین مردم استان خواهد شد.

,

وی افزود: نمونه اعتماد به نیروهای بومی در صنعت آب و برق است که 90 درصد نیروهای بومی استان این حوزه را می‌چرخاندند و امروز حاصل اعتماد به نیروهای بومی را می‌بینید.

انتهای پیام/

,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه