اخبار داغ

معاون رئیس جمهور در شیراز مطرح کرد؛

ایران در فهرست ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری/عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب

ایران در فهرست ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری/عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:با حداقل سرمایه گذاری 5 میلیون تومان برای هر شغل در حوزه گردشگری می توان میزان بالایی اشتغال ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز با بیان اینکه گردشگری به ابزاری برای نمایش کشورها در عرصه جهانی تبدیل شده گفت: گردشگری علاوه بر اقتصاد به یک صنعت با رشد بالا تبدیل شده که توانسته جایگاه خود را در جهان تثبیت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
وی با اشاره به جاذبه های طبیعی ایران عنوان کرد: سایر کشورها با ایجاد جاذبه های مصنوعی گردشگری، سعی در جذب گردشگر و بهره بردن از این صنعت پرسود دارند.
,
 
,
معاون رئیس جمهور گردشگری را سومین صنعت پرسود در دنیا معرفی کرد و افزود: گردشگری با قابلیت بسیار بالا در زمینه اشتغال، راه کار مناسبی برای توسعه پایدار است و طبق پیش بینی ها در سال 2020 تعداد گردشگران دنیا به یک میلیارد و 600 میلیون نفر خواهد رسید.
,
 
,
وی گردشگری را راه کار مهم برای برون رفت از صنعت نفت دانست و ادامه داد: با حداقل سرمایه گذاری 5 میلیون تومان برای هر شغل در حوزه گردشگری می توان میزان بالایی اشتغال ایجاد کرد.
,
 
,
این مقام مسئول در زمینه اشتغال و کسب و کار در حوزه گردشگری اذعان داشت: وقتی در دورترین نقاط روستایی کشور با اتکا به صنایع دستی، بوم گردی و جاذبه های طبیعی توانسته ایم اشتغال و کسب و کار ایجاد نماییم، نشان از توزیع عادلانه ثروت در کشور را دارد.
,
 
,
وی همچنین گفت: صنعت گردشگری پاسخگوی عملی به اقتصادی مقاومتی می باشد.
,
 
,
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ذکر پتانسیل های ایران در حوزه گردشگری ابراز کرد: سازمان های جهانی گردشگری ایران را در فهرست 10 کشور برتر با پتانسیل بالا در حوزه گردشگری قرار داده اند.
,
 
,
وی از تلاش همه کشورها و دولت ها برای تزریق شادی و نشاط به مردم گفت و اضافه کرد: صنعت گردشگری علاوه بر اقتصاد، کارکرد مهمی در شادی، نشاط و امید به زندگی مردم دارد.
,
 
,
مونسان در توضیح تلاش کشورها برای دستیابی به جایگاهی بالاتر در حوزه گردشگری اظهار داشت: دولت ها برای دستیابی به جایگاهی بالاتر به داشته های طبیعی خود اکتفا نکرده و با ایجاد جاذبه های مصنوعی، سهم خود از گردشگری را بالا می برند.
,
 
,
وی درخصوص یکی از ضعف های مهم در حوزه گردشگری گفت: یکی از ضعف های گردشگری عدم معرفی مناسب در خارج از کشور است و ما آن طور که باید در خارج از کشور نتوانسته ایم ظرفیت های گردشگری کشور را تبلیغ و معرفی کنیم.
,
 
,
معاون رئیس جمهور در مورد بودجه سال 98 عنوان کرد: اولین دستگاه در رشد بودجه سال 98 خواهیم بود اما هنوز بودجه ما نسبت به سایر دستگاه ها بسیار پایین است.
,
 
,
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس و نمایشگاه چندماه آینده در تهران بیان کرد: برگزاری رویدادها و نمایشگاه های گردشگری از جمله کارهای موثر در معرفی جاذبه های کشور و عامل رونق بخش به گردشگری می باشد.
,
 
,
این مقام مسئول با اعلام انجام 1900 پروژه با هزینه 43 هزار میلیارد تومان تاکید کرد: در این دولت برخی کارها در حوزه گردشگری صورت گرفته که درکل دوره های پیش به این میزان انجام نشده است.
,
 
,
وی از همکاری نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه برای برداشتن روادید کشورها جهت سفر به ایران خبر داد و افزود: مردم کشور عمان دیگر برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و با کشور چین نیز در حال رایزنی در این زمینه هستیم.
,
 
,
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص سایر کارهایی که در حوزه گردشگری صورت گرفته بیان کرد: صدور ویزای بدون برچسب که خواست فعالین گردشگری بوده، ویزای الکترونیک، تامین امنیت گردشگران و بسته های سفر ارزان از جمله دیگر کارهای صورت گرفته در حوزه گردشگری می باشد.
,
 
,
وی با اعلام اینکه رویدادها از مسائل مهم حوزه گردشگری هستند و برای نمایشگاه ها و رویدادهای گردشگری تقویمی تدوین خواهد شد، افزود: با ثبات داشتن رویدادها و داشتن زمان بندی می توان شاهد افزایش گردشگران بود.
,
 
,
مونسان همچنین اظهار کرد: 117 پروژه گردشگری با حجم 1700 میلیارد تومان، زیرساخت های گردشگری استان را تکمیل خواهد کرد.
,
 
,
وی با اشاره به برخورداری استان فارس از بیشترین ثبت در حوزه گردشگری در ایران، متذکر شد: تلاش خواهیم کرد که نمایشگاه گردشگری پارس را در تقویم جهانی گنجانده و آن را ثبت ملی نماییم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه