اخبار داغ

یادداشت؛

بُزک نمیر بهار میاد!

بُزک نمیر بهار میاد!
در این وانفسای گرانی ما که نمی‌گوییم اما گویی برخی می‌گویند "بُزک نمیر بهار میاد/کمبزه با خیار میاد!"
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یکی وعده داد شیر و لبنیات ارزان می‌شود از فردایش شیر گران‌تر از روز قبل به فروش رفت و دیگری وعده داده که از شنبه لوازم خانگی 10 تا 15 درصد ارزان خواهد شد. البته ایشان نفرمودند منظورشان از شنبه کدام شنبه است و تا جایی که می‌دانیم وعده ما ایرانی‌ها برای انجام کار در شنبه همان وعده سر خرمن است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حتی اگر این وعده صادق باشد و از شنبه مورد نظر لوازم خانگی ارزان شود باز هم جای سوال این است بعد از افزایش قیمت چند برابری در این بازار آیا عدد و رقم 15 درصدی اصلا خوانده می‌شود و دردی از مردم دوا خواهد کرد؟ وقتی ماشین لباسشویی دو و نیم میلیونی به بالای پنج میلیون تومان رسیده است ارزانی پانصد هزار تومانی چه دردی از مردم دوا خواهد کرد؟

,

آن دیگری هم گفته اگر علیه شرکت ما سیاه‌نمایی کنید و بگویید که محصولاتمان را کوچک کرده‌ایم و تهمت بزنید از شما شکایت می‌کنیم آخر ما برند ملی هستیم!

,

از نماینده مجلس محترم هم می‌گذریم که حدس زده‌اند مردم موافق گرانی بنزین هستند و ظاهرا با همین رویه حدسیات نیز به اداره امور مجلس می‌پردازند! البته من به نمایندگی از مردم نیز اعلام می‌کنم که موافق گرانی همه چیز اعم از بنزین، خودروی با کیفیت داخلی، مرغ و گوشت و هزار چیز دیگر هستم و در آخر هم اگر مرگ می‌خواهم بروم گیلان!

,

مبادا به دوستان گیلانی بربخورد که این ضرب المثل به امثال من تلقی می‌شود که با وجود تمام مسائل و واجبات رفاهی! شکر نگوید و آنگاه می‌گویند اگر مرگ راحت هم می‌خواهی برو گیلان که تا یک هفته بعد از مرگت دوستان و آشنایان به خانواده‌ات رسیدگی کنند.

,

القصه در این چند روز و اندی عده‌ای وعده ارزانی دادند و ما هم چشم به راه ارزانی نشستیم اما گویی خبری نبود و ارزانی در خانه ما را نزد. شیر گران‌تر شد و امید ارزانی در لوازم خانگی به چهار ماه دیگر موکول شد، آخر سر هم عزیزی فرمودند "کاهش نرخ ارز تا چهار ماه دیگر اثر خواهد گذاشت در حالیکه افزایش آن سریعا بر بازار اثر گذاشت" همین جا به تاسی از نمایندگان مردم در مجلس جا دارد بگوییم"احسنت" جانا سخن از زبان ما می‌گویی!

,

آنروز که دلار 4 یا پنج هزار تومان بود (از آنجایی که بنده آن زمان اصلا درگیر ارز و دلار و یورو نبودم خبری از بازار نداشتم) وقتی فردایش شد ده هزار تومان!(این فردا هم خیالی است چون چند روزی زمان برد تا دلار ده هزار تومان به بالا شود) بلافاصله به بازار لوازم خانگی و موادغذایی و غیره شوک که هیچ تشنج وارد شد و قیمت‌ها با آسانسور بالا رفتند اما حالا که یکی دو ماهی است دلار با ویلچر از پله پایین می‌آید(نظر به وضعیت سخت پایین آمدن قیمت دلار) بازار لوازم خانگی حتی به خود اجازه تکان خوردن هم نمی‌دهد چه برسد پایین آمدن از پله‌های گرانی!

,

از سخنان گهربار دوست دیگرمان هم می‌گذریم که گفته بودند چون محصول پسته امسال کم است و نباید بازار خارجی را از دست بدهیم مردم گرانی را تحمل کنند ان‌شاالله سال بعد همه چیز درست می‌شود. خب راست می‌گویند دندان سر جگر بگذارید اصلا پسته می‌خواهید چه کار؟ همان دوغتان را بنوشید!

,

ما که نمی‌گوییم اما گویی برخی می‌گویند "بُزک نمیر بهار میاد/کمبزه با خیار میاد!"

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه