اخبار داغ

مدیر کل پایانه مرزی لطف آباد:

گمرک لطف آباد درگز در ردیف 5 گمرک برتر ترانزیتی کشور

گمرک لطف آباد درگز در ردیف 5 گمرک برتر ترانزیتی کشور
مدیر کل پایانه مرزی لطف آباد گفت: گمرک لطف آباد از نظر رویه ترانزیت جز 5 گمرک برتر در بین گمرکات کشور است؛ ضمنا در زمینه صادرات کالا نیز در سطح استان، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر؛ قربان کریمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد 8 ماهه گمرک لطف آباد پرداخت و اظهار کرد: این گمرک با اعمال مدیریت یکپارچه مرزی، از ابتدای سال 97 فعالیت چشمگیری در زمینه واردات و صادرات کالا داشته به نحوی که در مجموع با 34781 کامیون ورودی و 32102 کامیون خروجی، نسبت به زمان مشابه سال قبل، بالغ بر 7 درصد افزایش در خروج کامیون ها و 30 درصد افزایش در وزن کالاهای صادراتی مشاهده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

وی افزود: در هشت ماهه اول سال جاری تعداد 99 واگن، کالاهای خروجی صادراتی را به کشور ترکمنستان حمل نموده اند که عمده کالاهای صادراتی شامل تره بار، میوه، سیمان، پیاز، چای، پروفیل، لوله و اتصالات و لوازم گلخانه و غیره است؛ در این مدت 13962 نفر وارد و 11978 نفر از مرزهای کشور خارج شده اند.

,

مدیر کل گمرک لطف آباد گفت: با توجه به زیرساختهای احداث شده در گمرک "آرتیق" ترکمنستان، اهمیت استراتژیک گمرک لطف آباد دو چندان شده؛ از طرفی محدویت های ایجاد شده در مرز سرخس از مرداد ماه سال جاری، افزایش حجم تردد کامیون ها را در بر داشته به نحوی که میزان عملیات جاری و حجم عملکرد کارکنان دستگاههای مستقر در مرز با افزایش 80 درصدی مواجه شده است.

,

کریمی عنوان کرد: در راستای رونق و افزایش صادرات چمدانی اقدامات خوبی صورت گرفته که در این خصوص با تنوع کالاهای خروجی مسافرین روبرو هستیم؛ اقلام ایرانی نظیر فرش، ظروف پلاستیکی، انواع لباس، موکت، کیک و اب میوه و گوشت مرغ توسط مسافرین خروجی خریداری و صادر می گردد؛ اگر مسائل مرتبط با ویزا و روادید توسط مسئولین ذیربط مرتفع شود، تعداد مسافرین و حجم صادرات افزایش خواهد یافت.

,

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مهمترین وظایف قانونی گمرک دانست و تاکید کرد: طی 8 ماهه سال 97 تعداد 31 فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال در گمرک لطف آباد تشکیل شده است؛ در این راستا استفاده از تجهیزات پیشرفته کنترلی نظیر دستگاه ایکس ری کامیونی و چمدانی و همچنین سگ مواد یاب، آمار قاچاق کالا و مواد مخدر را از مرز لطف آباد کاهش داده است.

,

کریمی در خصوص رتبه بندی گمرک لطف آباد در بین گمرکات کشور عنوان کرد: لطف آباد از نظر رویه ترانزیت جز 5 گمرک برتر در بین گمرکات کشور است؛ ضمنا در زمینه صادرات کالا نیز در سطح استان، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر کل گمرک لطف آباد تاکید کرد: در صورتیکه گمرک ترکمنستان همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشد، قادر هستیم ظرفیت ترخیص روزانه 400 دستگاه حال حاضر را تا 4 برابر افزایش دهیم.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گمرک لطف آباد، صادراتی بوده و عمدتا صادرات از پرداخت مالیات و عوارض معاف است، تولید کنندگان محلی باید این فرصت را مغتنم دانسته و از این موقعیت استفاده لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه