اخبار داغ

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

اهمیت نان در کشور مغفول مانده است‏/ انجام کارهای پژوهشی برای سنجش کیفیت نان زنجان ‏

اهمیت نان در کشور مغفول مانده است‏/ انجام کارهای پژوهشی برای سنجش کیفیت نان زنجان ‏
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان‏ با اشاره به اهمیت موضوع مصرف نان در کشور گفت: نان در کشور مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه غله یک شرکت خدمات بازرگانی است، اظهار کرد: کار پایش کیفیت نان توسط شرکت غله یک نوع کار میدانی و پژوهشی بوده و اقدام کنترلی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه نظارت بر کیفیت نان با اداره کل استاندارد است، ابراز کرد: در خصوص بهداشت نیز نظارت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

,

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه ما در بحث آردهای یارانه‌ای نظارت داریم، افزود: در بحث آردهای آزاد نیز قیمت‌ها نیمه یارانه‌ای هستند.

,

وی با بیان اینکه کنترلهای لازم را در خصوص استفاده آردهای یارانه‌ای در نانوایی‌های یارانه‌ای پز هستیم، گفت: در خصوص خرید و فروش غیرقانونی آردهای یارانه‌ای نظارت لازم را با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهیم تا تخلفی صورت نگیرد.

,

ایزدی با اشاره به اینکه در خصوص وزن چانه و مسائل دیگر نان مسئولیتی نداریم و این کار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، عنوان کرد: همکاری بسیار خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه درجه بندی کارخانجات آرد توسط سازمان صمت، شرکت غله و مرکز بهداشت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث نانوایی‌ها نیز قرار است رتبه بندی انجام شود.

,

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه طرحهایی را با دانشگاه زنجان در خصوص سنجش کیفیت نان در استان داشتیم، اظهار کرد: میزان ضایعات نان در شهر زنجان و آزمایشات کیفی نان دو طرحی بود که با همکاری دانشگاه زنجان انجام شد.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه زنجان و جهاد دانشگاهی امسال طرحهایی را پیشنهاد کرده‌اند، افزود: امیدواریم بتوانیم به توافقات لازم برای انجام این طرحها برسیم، علاوه بر این برخی محققین از طرف جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات برای سنجش کیفیت نان معرفی می‌شوند.

,

ایزدی با اشاره به اینکه متاسفانه نان در کشور ما مغفول مانده است، عنوان کرد: ما نباید با فرهنگ غذایی مردم بجنگیم و تاکید داشته باشیم که مردم حتما باید نان صنعتی مصرف کنند، اکنون نان سنتی ایران در کشورهای خارجی رواج یافته است.

,

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در بحث نان ورود جدی داشته باشند، افزود: متولی نان در کشور تنها شرکت غله نیست و باید فرهنگ سازی لازم در خصوص نان‌های سنتی و شناسایی آنها به صورت جدی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه