اخبار داغ

استاندار لرستان:

تهیه پکیج کامل مدیریت بحران لرستان/ جاده‌های عشایری بازسازی می شود

تهیه پکیج کامل مدیریت بحران لرستان/ جاده‌های عشایری بازسازی می شود
استاندار لرستان با بیان اینکه باید یک پکیج کامل مدیریت بحران در استان تهیه کنیم گفت: در اولین فرصت جاده‌های عشایری استان را برقرار می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به خسارت سیلاب استان اشاره کرد و اظهار داشت: برآورد خسارت استان را براساس روشی که برای کرمانشاه در نظر گفته شد آماده، ارسال و پیگیری می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با بیان اینکه برآوردها از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود عنوان کرد: امیدوارم براساس آنچه که مقررات موجود است و با توجه به شرایط فعلی مالی کشور بخشی از مشکلاتی که برای مردم به‌وجود آمده را بتوانیم جبران کنیم؛ مدیریت بحران تامین کننده منابع نیست بلکه مدیریت کردن امکانات موجود و سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زمان بحران است.

,

 

,

استاندار لرستان تصریح کرد: باید سعی شود خسارات ناشی از بارندگی و سیل را کمتر کنیم، در مسیر پیشگیری و مهندسی رودخانه‌ها حرکت کنیم و از طرفی مجوز‌های ساخت و سازها را کنترل کنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه نباید در مسیر رودخانه ساخت و ساز یا اقدامی برای نگهداری احشام انجام شود افزود: در سال‌های گذشته منابعی برای احداث ساختمان و خرید تجهیزات بحران اختصاص داده شد اما متاسفانه در لرستان هزینه‌ای برای بحران نشد و در جاهای دیگر هزینه کردند.

,

 

,

خادمی با عنوان اینکه باید یک پکیج کامل مدیریت بحران در استان تهیه کنیم و ضعف و آمادگی‌های خود را در آن ارائه دهیم تا بدانیم برای هر حادثه‌ای چه اقداماتی باید انجام دهیم گفت: خسارت‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت‌های جاده، پل‌ها و ابنیه است و این بخش خسارات از اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌ها باید جبران شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: بخشی از خسارات که به اشخاص وارد شده از حیث ساختمان‌های مسکونی، دام‌ها، کشاورزی، تجهیزات و وسایل خانگی ناشی از سیل بود که همه آنها برآورد شده و به مرکز ارسال می کنیم.

,

 

,

استاندار لرستان اظهار داشت: راه‌های روستایی و مناطق عشایری لرستان پراکنده و متعدد است، این جاده‌ها بیشتر به صورت فصلی و موقتی احداث شده و امکان دارد در زمان سیل و بارندگی دچار مشکل شوند که در اولین فرصت جاده‌های آنها را برقرار می کنیم؛ در مناطق کوهستانی با توجه به شناخت‌هایی که از زندگی عشایری داریم ممکن است جایی ارتباطش قطع شود اما نباید به لحاظ تغذیه و دیگر امکانات مشکلی داشته باشند؛ بنابراین در اولین فرصت این جاده‌ها را برقرار می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه