اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

تسهیلات به منازل مسکونی خسارت دیده سیلاب لرستان پرداخت می‌شود

تسهیلات به منازل مسکونی خسارت دیده سیلاب لرستان پرداخت می‌شود
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تسهیلات برای جبران خسارت به منازل مسکونی پرداخت می شود گفت: برای جبران خسارت تخریب واحدهای دامی نیز به دولت پیشنهاد می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استان به فرآیند پرداخت اعتبار خسارت سیلاب اظهار داشت: اگر خسارتی به استانی وارد شود توسط دستگاه‌های استان برآورد دقیق صورت می گیرد و به ما منتقل می شود و ما نیز بر اساس دستورالعمل‌های قانونی دولت به سازمان برنامه و بودجه با امضای وزیر منکعس می کنیم، سپس برای بررسی به دولت فرستاده و در نوبت قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

وی بیان کرد: اگر به تصویب دولت برسد، مصوبه به سازمان برنامه و بودجه منتقل و ابلاغ اعتبار شده و اگر خزانه پولی باشد در اختیار دستگاه اجرایی ملی قرار می‌گیرد ولی این فرآیند با روح حوادث سازگار نیست.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه منازل مسکونی که در اثر سیل تخریب شده و نیاز به نوسازی، بازسازی و جابه‌جایی دارند را در دستور کار قرار می‌دهیم افزود: بر اساس آخرین مبلغ پرداختی به خسارت دیده در کرمانشاه تسهیلات برای جبران خسارت به منازل مسکونی پرداخت می شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: برای جبران خسارت تخریب واحدهای دامی نیز به دولت پیشنهاد می‌دهیم و برای دام خسارت دیده سبک 600 هزار تومان و دام سنگین سه میلیون تومان پرداخت می‌کنیم؛ قرار نیست تمام مشکلات اسلام و مسلمین را حل کنیم ولی به اندازه‌ای که بشود مشکلات را حل کرد کمک می‌کنیم.

,

 

,

نجار تصریح کرد: همه مرغداری‌ها باید بیمه باشند و اگر مرغداری مراجعه کرد ولی کارگر یا مسئولی مراجعه نکرد خودش مسئول خسارت است؛ مبلغی برای جبران خسارت لحاظ می کنیم ولی گرفتنش با خود استان است.

,

 

,

وی گفت: یک میلیارد که به استان دادیم پولی بود که در اختیار من بود و فوری به حساب استاندارریختم و این مبلغ اصلا اعتبار خسارت سیل نیست؛ اعتبارات سیل روند نزولی داشته و بستگی به وضعیت دولت در بخش مالی دارد.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: 400 میلیارد تومان اعتبار برای خرید نردبان‌های بلند مرتبه برای سازمان همیاری‌ها لحاظ شده که مجلس بعد از حادثه پلاسکو 90 میلیون دلار برای این کار گذاشته است، چهار میلیارد دلار مجوز صندوق توسعه ملی برای این کار گرفته شده که 200 میلیون دلار برای محیط زیست است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دولت سالیانه هزار تا هزار و 350 میلیارد تومان از ماده 10 و 12 به صندوق توسعه بیمه کشاورزی کمک می‌کند بیان کرد: بر اثر سرمازدگی طی چهار ساعت 750 هزار باغ خشک و سیاه شد، بحث تغییر اقلیم واقعیت است و باید توجه جدی داشته باشیم.

,

 

,

نجار با اشاره به اینکه در بحث ریزگردها 16 استان مطالعه شده و پول کلانی می‌خواهد که کار انجام شود عنوان کرد: در راستای آتش سوزی جنگل‌ها متولی استان‌ها هستند و کمک ما به صورت هوایی است به طوری که 35 هزار دستگاه انفرادی برای اطفا حریق خریداری و در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار دادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه