اخبار داغ

کارشناس اقتصادی در یادواره شهدای دانشجوی تنگستان:

مبارزه با استعمار از طریق تحریم کالای خارجی/ سند ۲۰۳۰ در مسیر استعمار است

مبارزه با استعمار از طریق تحریم کالای خارجی/ سند ۲۰۳۰ در مسیر استعمار است
جبرائیلی گفت: ما مشکلات داریم اما ریشه مشکلاتمان در تدام فرایند استعمار است که جلوی آن را نگرفته ایم. ما هر وقت قدرتمند شدیم استعمار تمام می شود. اگر در اقتصاد خودکفا شویم، گزینه تحریم اقتصادی از روی میزشان کنار خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان تنگستان صبح امروز با حضور مسئولان و خانواده های شهدای دانشجو وسخنرانی سید یاسر جبرائیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 

,

سید یاسر جبرائیلی در یادواره شهدای دانشجو شهرستان تنگستان گفت: استعمار دنبال تصرف بازار کشورهای مستعمره و دنبال غارت منابع آنان است. در دوران استعمار کهنه که همراه با حمله نظامی و تصرف کشور مستعمره بود، اولین جایی که بعد از حمله نظامی هدف قرار می دادند، تصرف بازار و غارت منابع آن کشور بود. تمام دعواهای سیاسی کشور های سلطه جو بر سر همین موضوع تصرف بازار و غارت منابع است. تهاجمات فرهنگی و سیاسی و سایبری نیز برای رسیدن به این هدف است.

,

, ,

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: استعمار ها به سه دوره کهنه ، نو و فرانو تقسیم بندی می شود.  استعمار کهنه با مدل اشغال مستقیم بوده است. این نوع استعمار با اشغال کشور، گماردن حاکم نظامی و تصرف بازار و منابع مستعمره مثل هندوستان همراه بوده است. در استعمار نو استعمارگران با گماردن دیکتاتورهای بومی دست نشانده به اهداف خود می رسیدند و با تعیین حاکم مستعمرات به طور غیر مستقیم بر مردم حکومت می کردند، مثل حکومت پهلوی و حکومت سعودی. در کنار غارت منابع، آبادانی ظاهری برای شما می آورند اما این تا زمانی است که منابع دارید. آن ها استعمار را برای شما پیشرفت تعریف می کنند ولی پیشرف ، آباد کردن نیست ، توان آباد کردن است. استفاده از کالاهای لوکس وارداتی پیشرفت نیست بلکه توان ساختن آن پیشرفت است.

,

 

,

جبرائیلی با اشاره به این که استعمار برای تداوم تسلطش اقدامات فرهنگی انجام می دهد بیان کرد: آن هابا تاسیس سازمان هایی مثل سازمان پیش آهنگی یا مقابله با دین مثل کشف حجاب یا تغییر نظام آموزشی، می خواهند مقاومت را در مردم کشور مستتعمره نابود کنند.

,

, ,

سید یاسر جبرائیلی با گفت: در استعمار فرانو متمدن تر شده اند. وجود نخبگان و مسئولان قائل به فرایند استعماری برای استعمار گران کفایت می کند. وزرا و مسئولانی که معتقد به تجارت آزاد و واردات آزاد هستند در مسیر استعمار برای تصرف بازار و غارت منابع ملی با خام فروشی هستند. مسئولی که می گوید نفت بفروشیم و کالا وارد کنیم برای استعمار کفایت می کند. در این استعمار از افرادی برای گرفتن مسئولیت حمایت می کنند که قائل به استفاده از جنس خارجی و واردات است.

,

 

,

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: از اواخر دوره مشروطه جریانی در ایران به ترویج و استقبال مردم به استعمار می پردازند. به این افراد می توان گفت نفوذی ، خائن یا جاهل که استعمار بدون این افراد نمی تواند کار خود را پیش ببرد.

,

, ,

جبرائیلی ادامه داد: الآن به جای سازمان پیش آهنگی، سند 2030 را به شما تحمیل می کنند و به جای تخفیف تعرفه واردات کالاهای خارجی، از شما می خواهند که عضو سازمان تجارت جهانی شوید. انگلیس و آمریکا برای ما هزینه می کنند و شبکه تلویزیون فارسی تاسیس می کنند و از پیوستن ایران به چنین توافقات و مجامعی استقبال می کنند. هدف آنان چیزی جز شکستن مقاومت ما نیست. ما مشکلات داریم اما ریشه مشکلات ما در تدام فرایند استعمار است که جلوی آن را نگرفته ایم. ما هر وقت قدرتمند شدیم استعمار تمام می شود. استعمار به کشور قدرتمند و ثروتمند جرات دست درازی ندارد. در بعد نظامی هم چون ما قدرتمند شده ایم، جرات حمله نظامی را ندارند. اگر در اقتصاد هم خودکفا شویم گزینه تحریم اقتصادی از روی میزشان کنار خواهد رفت.

,

 

,

کارشناس اقتصادی بیان کرد: تحریم ها در دراز مدت به نفع ماست، چون خودشان برای پیشرفت کردن همان سیاست هایی را اجرا کردند که ما را دارند تحریم می کنند. آن ها برای پیشرفت اجازه واردات کالا را به خودشان ندادند ، اجاره صادرات مواد خام را ندادند ، اجازه ورود شرکت خارجی در کشورشان را ندادند. جرقه استقلال آمریکا از انگلیس برای همین حمایت از تولید داخلی آمریکا و عدم واردات از انگلیس بود. بلایی که سرمایه گذاری خارجی با خروج ارز از کشور سر ما می آورد منجر به بلایی مثل قحطی دهه 1290 شمسی است.

,

, ,

جبرائیلی ادامه داد: شرکت تویوتا زمانی به پیشرفت رسید که شرکت های جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد. آمریکایی ها هنوز سر چاه های نفت خود را پلمپ کرده اند، آن وقت وزیر ما به خام فروشی نفت افتخار می کند و می گوید پالایشگاه سازی کار بیهوده ای است. هر زمانی توانستیم جلوی صادرات مواد خام را بگیریم ، جلوی واردات بی رویه را بگیریم و جلوی ورود شرکت های خارجی را هم بگیریم و فقط تکنولوژی وارد کنیم، آن وقت فرآیند پیشرفت ما صورت خواهد گرفت. ما که صاحب نفت بودیم بنزین تولید نمی کردیم ، اما با تحریم بنزین توانستیم در تولید بنزین خودکفا شویم. این ها امیدوارند که در کوتاه مدت، مردم در فشار قرار بگیرند و علیه نظام بایستند تا بتوانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند و بر بازار ما مسلط شوند.

,

 

,

سید یاسر جبرائیلی گفت: با خرید هر کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، با دست خودمان موجب بیکاری جوانانمان شده ایم. امروز مبارزه با استعمار، مبارزه با قاچاق است، مبارزه با خرید کالای بیگانه است. مبارزه با استعمار این است که مراقب نفوذی ها باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه