اخبار داغ

حمایت ایران از تفاهمات اولیه میان یمنی‌ها

حمایت ایران از تفاهمات اولیه میان یمنی‌ها
سخنگو وزارت خارجه گفت: ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به نتایج مذاکرات طرف های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، گام های مثبت اعتمادساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفتگوها امیدوارکننده خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قاسمی توافق حاصله در خصوص شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این تفاهم نشان می دهد گروه‌های یمنی حاضر در گفتگوها به دقت و درستی شرایط اسفبار بار مردم مظلوم یمن را درک کرده و برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور به دلیل تشدید درگیری ها در اطراف الحدیده استمرار وصول کمک های انسانی را بر منافع گروهی خود ترجیح داده‌اند.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاههای یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع تر برای دریافت کمک‌های انسان دوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده سازی شوند.

,

وی همچنین افزود: امیدواریم تفاهم های حاصله در چارچوب و بازه زمانی تعیین شده اجرایی و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفتگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران های منطقه ای نقش سازنده ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راه حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفتگوهای یمنی - یمنی می داند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه