اخبار داغ

مجلس نمایندگان آمریکا:

مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند

مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند
مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این قطعنامه که با ۳۹۴ رأی موافق و تنها ۱ رأی مخالف به تصویب رسید انتقادی هم به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود که در برابر اقدامات ارتش میانمار مواضع مشابهی نگرفته است. 
,
 
,
پیش‌نویسی که به تصویب رسیده از دولت ترامپ و به طور خاص، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد درباره اینکه آیا مسلمانان روهینگیا قربانی نسل‌کشی شده‌اند یا خیر، موضع‌گیری کند.
,
 
,
پامپئو از عبارت «نسل‌کشی» برای تقبیح اقدامات ارتش میانمار استفاده نکرده و تنها آن را «پاکسازی قومی» دانسته است. ترامپ، اصلاً در این باره صحبت نکرده است.
,
 
,
«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما تعهد اخلاقی داریم که این جنایت‌ها را نسل‌کشی بدانیم.»
,
 
,
مسلمان‌های روهینگیا از چند دهه قبل در معرض آزار و اذیت‌های دولت میانمار قرار داشته‌اند و دولت این کشور در سال ۱۹۸۲ شهروندی آنها را سلب کرده است. 
,
 
,
از اوت سال ۲۰۰۷، ارتش میانمار سرکوب مسلمانان روهینگیا را شدت بخشید: هزاران نفر کشته شده و ۷۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت به کشور همسایه بنگلادش شدند.»
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه