اخبار داغ

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با دانا؛

لزوم تذکر دستگاه دیپلماسی به دولت فرانسه به خاطر رفتار وحشیانه با مردم/ همواره سیاه‌نمایی‌های حقوق بشری علیه ایران از سوی فرانسه بوده است

لزوم تذکر دستگاه دیپلماسی به دولت فرانسه به خاطر رفتار وحشیانه با مردم/ همواره سیاه‌نمایی‌های حقوق بشری علیه ایران از سوی فرانسه بوده است
زهره الهیان در رابطه با تظاهرات مردمی فرانسه گفت: در این ماجرا فرانسه هر روز با نارضایتی های تشدید شده مواجه است و از طرفی نیز برخورد نظامی و وحشیانه دولت ماکرون با مردم و خشونتی که علیه مردم فرانسه به کار گرفته شد.
[

زهره الهیان، عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تحولات اخیر کشور فرانسه، اظهار داشت: موج اعتراضات مردمی در فرانسه که روز به روز تشدید می شود، نشان از اعتراض مردم به حاکمیت و دولت امانوئل مکرون است که قائدتاً ناشی از نادیده گرفتن حقوق ملت فرانسه و پایمال کردن حقوق آن‌ها  توسط حاکمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: در این ماجرا فرانسه هر روز با نارضایتی های تشدید شده مواجه است و از طرفی نیز برخورد نظامی و وحشیانه دولت ماکرون با مردم و خشونتی که علیه مردم فرانسه به کار گرفته شد.

,

 

,

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این راستا بهتر است وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی ما در ارتباط با مقوله هایی مثل حقوق بشر ابتکار عمل بخرج دهند و در مجامع بین المللی از حقوق ملت ها و در شرایط حاضر پایمال شدن حقوق بشر در فرانسه را در مجامع بین المللی محکوم کند.

,

 

,

الهیان بیان داشت: ما شاهد آن هستیم که یکی از کشورهایی که به ناحق علیه جمهوری اسلامی ایران در مجامع حقوق بشری همواره سیاه نمایی می‌کند و در واقع رای مثبت به قطعنامه های حقوق بشری می دهد، فرانسه است.

,

 

,

وی با تاکید بر منفعل بودن دستگاه دیپلماسی ایران در تحولات فرانسه، تاکید کرد: این نوع محافظه کاری و انفعال از سوی دستگاه دیپلماسی پذیرفته نیست و وزارت خارجه باید با یک موضع و دیپلماسی فعال بویژه در مقوله های حقوق بشری، مجامع بین المللی و مجامع حقوق بشری حضور موثر داشته باشد.

,

 

,

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صحبت های اخیر سخنگوی وزیر امور خارجه ایران در خصوص تظاهرات مردم فرانسه، گفت: ما همواره شاهد آن بوده ایم که با کوچک ترین اتفاق در ایران برخی از کشورهای اروپایی و در راس آن آمریکا، کانادا و همچنین کشور فرانسه مداخله های نابجایی داشتند و در واقع به ناحق و با سیاه نمایی و بزرگ نمایی مسائل  تلاش کرده اند تا جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند، ولی از این سمت در شرایط حاضر مشاهده می کنیم که در ارتباط با پایمال شدن حقوق ملت فرانسه دستگاه دیپلماسی ایران سکوت می کند.

,

 

,

الهیان در پایان گفت: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی باید با یک موضع تهاجمی و نه یک موضع منفعلانه، در مقوله حقوق بشر فعال باشد و در واقع ملاحظاتی که مد نظر دولت است از جمله مباحثی مثل تحریم و برداشته شدن تحریم ها، مانع از مواضع به حق به نفع ملت های دنیا نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه