اخبار داغ

رئیس صنف فروشندگان محصولات پروتئینی اراک:

سیر صعودی افزایش قیمت گوشت ادامه دارد/ قاچاق بی‌رویه و کمبود دام، عامل آشفته‌بازار گوشت

سیر صعودی افزایش قیمت گوشت ادامه دارد/ قاچاق بی‌رویه و کمبود دام، عامل آشفته‌بازار گوشت
رئیس صنف فروشندگان محصولات پروتئینی اراک با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر گفت: لازم به ذکر است که قیمت‌ها چندان به ثبات نرسیده و همچنان سیر صعودی را دنبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت اله مهاجرانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات پروتئینی(گوشت/مرغ) در گفتگو با دیار آفتاب؛ درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر گفت: قیمت خرید گوشت گوسفندی توسط قصابان از هر کیلو ۵۳ هزار تومان به ۶۶ هزار تومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: قیمت خرید گوشت گوساله از هر کیلو ۴۴ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان رسیده است.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات پروتئینی تصریح کرد: همچنین قیمت هر کیلو گوشت بزغاله ۷۱ هزار تومان است. به‌این‌ترتیب در ۱۰ روز گذشته گوشت بزغاله حدود ۱۵ هزار تومان و گوشت بره هر کیلو ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

,

مهاجرانی ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت‌ها چندان به ثبات نرسیده و همچنان سیر صعودی را دنبال می‌کند.

,

وی عنوان کرد: گوشت گوسفند برای کشتار کننده درب واحد قصابی هر کیلو ۶۲ هزار تومان همچنین هر کیلو گوشت گاوی ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات پروتئینی اظهار کرد: گوشت گوساله بی استخوان مخلوط برای مصرف‌کننده ۶۲ هزار تومان و گوشت گوسفندی مخلوط بااستخوان و دنبه هر کیلو ۶۵ هزار تومان است.

,

وی گفت: همچنین گوشت‌هایی که توافقی بدون چربی و دنبه به فروش می‌رسد قیمتی در حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان دارد.

,

بنا به گفته مهاجرانی تورم قیمت گوشت در چند روز گذشته در حدود ۲۵ درصد برای گوشت گوسفند و ۱۲ درصد برای گوشت گوساله بوده است.

,

وی دلیل نوسانات قیمت را کمبود عرضه دام نسبت به تقاضای خریدار ذکر کرد و افزود: اگر صادرات گوسفند زنده متوقف نشود، بازار گوشت آشفته‌تر شده و قیمت‌ها بازهم افزایش می‌یابد.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات پروتئینی با اشاره به قاچاق دام زنده گفت: البته بیشتر خروج دام از کشور نه از طریق مبادی قانونی بلکه غیرقانونی و به‌صورت قاچاق به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و عراق است.

,

وی با اشاره به نیاز استان به حدود ۱۰ تن گوشت گوساله و ۶ الی ۷ تن گوشت گوسفند گفت: تولید گوشت گوساله در استان مرکزی بیشتر از مصرف استان است اما در گوشت گوسفند با کمبود تولید مواجهیم و بخشی از  نیاز استان از طریق استان لرستان و کرمانشاه تأمین می‌شود.

,

مهاجرانی با ذکر اینکه گوشت گرم وارداتی در چند مرحله و بسیار محدود در استان مرکزی توزیع شد تصریح کرد: با حمایت پشتیبانی امور دام و استانداری در دو مرحله گوشت سرد وارداتی در حدود ۱۰ تن در یک هفته گذشته دسترس مردم قرار گرفت.

,

وی با اشاره به مقدار محدود گوشت وارداتی تأثیر آن را در تنظیم بازار ناچیز  خواند و گفت: اگر توزیع گوشت‌های وارداتی و به‌صورت گسترده‌تر و پیوسته صورت بگیرد می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند. بنابراین بایستی گوشت گوساله منجمد را بیشتر توزیع کنند و واردات گوشت گرم گوسفند را ادامه دهند.

,

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات پروتئینی افزود: این در حالی است که در ۲۰ روز اخیر حتی یک گوسفند هم گوشت گرم وارداتی در استان توزیع نشده است.

,

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت گوشت هم مثل بسیاری از اقلام مصرفی دیگر مزید بر علت شده است تا توان خرید مردم بیش‌ازپیش کاهش یابد، به‌این‌ترتیب استقبال مردم از خرید گوشت باقیمت‌های اخیر کاهش خواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه