اخبار داغ

طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در پیچ و خم نوسانات ارزی معلق ماند

طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در پیچ و خم نوسانات ارزی معلق ماند
طرح نوسازی تاکسی های فرسوده از بهمن سال ۱۳۹۴ آغاز شد؛ این طرح از زمان اجرا چندین مرتبه به دلایل مختلف متوقف شده است؛ اخیرا به دلیل مشکلاتی در زمینه تحریم و تغییرات ارزی در چند ماه اخیر به وجود آمده، این طرح مجددا متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ طرح نوسازی تاکسی های فرسوده ازبهمن سال ۱۳۹۴طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه بانک های عامل و وزارت کشور و گمرک آغاز شد این طرح از زمان اجرای خود چند مرتبه متوقف شد و خرداد ماه امسال این طرح  با سرعتی کند مجددا به کار خود ادامه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفتگو با ایسنا گفت: نوسازی ۳۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه ون را برای امسال در دستور کار خواهیم داشت. با وجود اینکه تسهیلات به تاکسی های فرسوده جهت تعویض ارائه شده است؛ اما چرا ما هنوز در شهر شاهد استفاده از آنها هستیم

,

یکی از رانندگان کرمانی در این خصوص با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و بالارفتن قیمت ها و نداشتن توان مالی جهت پرداخت اقساط به خبرنگار ما گفت:شاهد حضور برخی از خودرو های شخصی جهت جا به جایی مسافران هستیم و  هیچ نظارتی بر آن ها اعمال نمیشود.

,

وی ادامه داد: این امر موجب شده است  که درآمد رانندگان تاکسی کم شود و برایمان مقدور نیست که حتی با همان خودروهای فرسوده خرج های عادی زندگی خود را  تأمین کنیم.

,

یکی از شهروندان کرمانی نیز در این رابطه عنوان کرد:خودروهای فرسوده علاوه بر این که باعث آلودگی می شوند وتردد با این وسائل در مسیرهای طولانی بسیار سخت است؛ چرا که این وسایل علاوه بر سرعت پائین سر و صدای بسیار زیادی دارند و موجب خستگی و سر درد مسافر می شوند.

,

در این بین یکی دیگر از تاکسی داران کرمانی اظهار کرد: من در سال گذشته برای تعویض خودرو اقدام کرده ام؛ اما مسئولین مربوطه عنوان کرده اند که این طرح  به دلیل طلب کاری خودرو سازان به سازمان گمرک توقیف شده است و امسال نیز با افزایش قیمت خودرویی وجود ندارد.

,

علی ای حال؛ آنچه که مسلم است این است که مشکلاتی که در زمینه تحریم و تغییرات ارزی در چند ماه اخیر به وجود آمده، طرح نو سازی تاکسی ها را  مجددا  متوقف کرده است. در کنار آن نیز  گرانی قطعات خودرو و قیمت تمام شده آن موجب شده است که خودرو سازان در نبود ثبات قیمت و ا فزایش هر روزه آن برای تحویل تاکسی های نو کوتاهی کند و در عمل شاهد  توقف طرح نوسازی تاکسی های فرسوده باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه