اخبار داغ

بخشدار مرکزی نور اعلام کرد؛

لایروبی و دیواره‌سازی رودخانه‌های بخش مرکزی شهرستان نور

لایروبی و دیواره‌سازی رودخانه‌های بخش مرکزی شهرستان نور
بخشدار مرکزی شهرستان نور گفت: دیواره‌سازی و لایروبی رودخانه‌های بخش مرکزی شهرستان نور در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، شهریار ذولفقاری در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به بازدید از پل سلیاکتی و روند دیواره‌سازی این پل اظهارکرد: بر اثر طغیان رودخانه به ویژه جاری شدن سیل در مهر ماه بخشی از دیواره سازی پل تخریب شد.

وی افزود: این تخریب سبب شد تا تردد مردم به کندی صورت گیرد و طغیان رودخانه و سیل واحدهای مسکونی این منطقه را تهدید کند.

بخشدار مرکزی نور خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات ستاد حوادث غیر مترقبه استان دیواره‌سازی پل سلیاکتی به طول 40 متر در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این دیواره سازی از خسارت بعدی سیل و طغیان رودخانه در این منطقه جلوگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به بازدید از این پل تصریح کرد: با این روند پیشرفت فیزیکی و مساعد بودن هوا حدود 10 روز آینده کار به اتمام می‌رسد که در حال حاضر بتن ریزی فاز اول آن در حال اجرا است.

ذوالفقاری گفت: این پروژه در دو فاز و در دو طبقه اجرا می‌شود که فاز اول آن در حال اجرا است و فاز دوم بعد از اقدامات فنی در هفته آینده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: دیواره‌سازی پل روستای کاسگر محله در بخش مرکزی در حال اجرا است و پس از اتمام پروژه سلیاکتی و کاسگر محله، دیواره‌سازی پل سیاهکلا و پل داخل روستای گلندرود نیز از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی نور با اشاره به ایام عید و تابستان و افزایش تعداد مسافران اظهارکرد: کم عرض بودن پل سلیاکتی و حضور مسافران سبب ترافیک سنگین و تصادف در این مسیر می‌شود که بهره‌برداری از پل سلیاکتی درکاهش ترافیک این مسیر بسیار مؤثر است.

ذوالفقاری با اشاره به لایروبی رودخانه‌های بخش مرکزی خاطرنشان کرد: روستای عباسا در بخش مرکزی از نظر جمعیت بزرگترین روستا محسوب می‌شود که در سال 93 با جاری شدن سیل بخش زیادی از روستا دچار آبگرفتگی شد و با بارندگی شدید مهر ماه این روستا بار دیگر دچار سیل و آبگرفتگی شد با هماهنگی، دو دستگاه بیل مکانیکی که یکی از  ستاد حوادث غیر مترقبه استان و دیگری از امور آب استان از ابتدای محل تا انتهای محل و تا کمربندی رویان لایروبی کامل انجام شد که بخش اعظم لایروبی در این روستا پس از 40 سال اتفاق افتاد.

وی گفت: لایروبی روستاهای دیگر بخش مرکزی با مشارکت شورای اسلامی و دهیاران روستاها انجام می‌شود و از دیگر اقدامات در این زمینه پیگیری لایروبی رودخانه‌های تاشکوی سفلی، علیا، وستا و کاسگر محله است که با توجه به سیل اخیر نیاز به لایروبی دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه