اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با دانا؛

مذاکرات صلح یمن با کارشکنی عربستان و امارات کند پیش می رود/ سعودی ها سعی دارند امتیازات بیش تری بگیرند/ تلاش آمریکا و غرب برای نجات عربستان از باتلاق

مذاکرات صلح یمن با کارشکنی عربستان و امارات کند پیش می رود/ سعودی ها سعی دارند امتیازات بیش تری بگیرند/ تلاش آمریکا و غرب برای نجات عربستان از باتلاق
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به "نشست صلح یمن"، گفت: آمریکایی ها و سعودی ها می دانند که در واقع علی رغم خرج میلیاردها دلار در جنگ، هیچ چیز نصیبشان نشده است و هیچ چیز به دست نیاوردند و همچنان باید در شرایط ضعف باز هم صحنه جنگ را ترک کنند.
[

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص "نشست صلح یمن" به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت:  این مذاکرات به دلیل کاستی های عربستان و امارات خیلی کند پیش می رود و با بهانه جویی های متعددی که این دو کشور دارند، مذاکرات تا حدودی کند پیش می رود و شاید به عنوان اولین گام بتوانند بحث تبادل اسرا را انجام بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: عربستانی ها اسامی اسرا را ارائه نمی دهند و با کارشکنی سعی دارند از اعلام مشخصات اسرا امتناع کنند و به همین خاطر قدری روند مذاکرات کند است.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: علت این است که فضا و جو مذاکرات به ضرر سعودی ها است و به همین خاطر آن ها سعی دارند با کارشکنی، امتیازات بیش تری را بگیرند و نگذارند که نتیجه و نهایت این مذاکرات از مقر ائتلاف عربی تمام شود.

,

 

,

ترقی با اشاره به این که دشمنی عربستان و جنایات این کشور برای دنیا آشکار شده است، گفت: شکست عربستان و ائتلاف عربی با پشتیبانی آمریکا و اروپا در الحدیده، حامل بسیار مهمی در مذاکرات است.

,

 

,

وی افزود: آمریکایی ها و سعودی ها می دانند که در واقع علی رغم خرج میلیاردها دلار در جنگ، هیچ چیز نصیبشان نشده است و هیچ چیز به دست نیاوردند و همچنان باید در شرایط ضعف باز هم صحنه جنگ را ترک کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که تلاش آمریکا و غربی ها این است که عربستان را از این باتلاقی که بوجود آورده است هرچه زودتر نجات دهند.

,

 

,

ترقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "چرا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای علیه رژیم سعودی صادر نمی کند؟" گفت: دلیل عدم صدور قطعنامه علیه عربستان تا کنون کاملاً مشخص است که ناشی از رشوه هایی است که عربستان به کشورهای عضو سازمان ملل و شورای امنیت داده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: این رشوه ها که از سرمایه ملت عربستان داده می شود، عاملی شده است که کشورهای شورای امنیت همچنان پشتیبانی از عربستان را ادامه دهند و به هیچ یک از قوانین بین المللی و معاهدات پایبند نباشند.

,

 

,

این کارشناس اظهار داشت: در واقع به نظر می رسد، این هم نشان دیگری از تسلط پول و ثروت در اهداف شورای امنیت است.

,

 

,

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که "آیا آمریکا و ترامپ کماکان در کنار بن سلمان خواهند ماند؟" گفت: آمریکا عمدتاً منافع خودش را در حمایت از عوامل و متحدین خودش در منطقه به خاطر پولی که می تواند از آن ها بدوشد، می داند و این وجهه بین المللی آمریکا را خراب می کند که در واقع بر خلاف آینده آمریکا دست به این نوع حمایت ها می زند.

,

 

,

وی در پایان گفت: یقیناً این حمایت ها نمی تواند خیلی دوام داشته باشد و به زودی موجب رسوایی و همچنین عاملی برای ضربه خوردن به آمریکا در افکار عمومی جهان می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه