اخبار داغ

معاون سابق امور‌بین‌الملل شرکت‌ملی‌نفت‌ایران:

معافیت کاهش تولید نفت ایران در اوپک، مزیتی برای کشور ندارد/ خیز آمریکا و عربستان برای تصاحب بازار‌گاز ایران در عراق محکوم به شکست است

معافیت کاهش تولید نفت ایران در اوپک، مزیتی برای کشور ندارد/ خیز آمریکا و عربستان برای تصاحب بازار‌گاز ایران در عراق محکوم به شکست است
معاون سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: عراق برای توسعه نیروگاه های خود منابع گازی چندانی ندارد و بر اساس یک قرارداد بلند مدت با ایران، متعهد به خرید گاز برای نیروگاه بغداد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معاون سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره معافیت کاهش تولید نفت ایران در اوپک به خبرنگار تیتریک، گفت: ایران در حال حاضر به واسطه تحریم ها یک میلیون بشکه نفت کمتر تولید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سید محسن قمصری با اشاره به اینکه معافیت ایران از کاهش تولید نفت در اوپک به این دلیل است که دیگر ظرفیتی برای کاهش تولید ندارد، افزود: به نظر من این معافیت مزایایی برای ایران نخواهد داشت.

,

وی اظهار داشت: اگر سایر اعضای اوپک تولید خود را واقعا کاهش دهند و قیمت نفت افزایش یابد می توان گفت افزایش قیمت نصیب ایران نیز می شود اما مزیت دیگری برای کشور ما به دنبال ندارد.

,

قمصری تصریح کرد: همانگونه که پیش بینی شد پس از تحریم های 13 آبان صادرات نفت ایران با حداقل های ممکن در حال انجام بوده و آنچه عملیاتی است نشان می دهد که تولید، یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است و مابقی صادر می شود.

,

وی درباره خیز عربستان و آمریکا برای تامین منابع گازی عراق و کوتاه کردن دست ایران، گفت: عراق برای توسعه نیروگاه های خود منابع گازی چندانی ندارد و بر اساس یک قرارداد بلند مدت با ایران، متعهد به خرید گاز برای نیروگاه بغداد است.

,

قمصری افزود: عملیات انتقال گاز ایران به بغداد از چند سال گذشته آغاز شده است و این قرارداد به قوت خود باقی بوده و عراق متعهد به خرید از ایران است.

,

وی اظهار داشت: با توجه به عرضه و تقاضا در شرایط موجود امکان حذف ایران در بازار جهانی نفت وجود ندارد اما قاعدتا کشورهای خریدار نفت ایران به دلیل تعاملات با آمریکا، خواه یا ناخواه ناچار هستند آنچه آنها می خواهند را اجرا کنند و علت کاهش صادرات نفت ایران نیز همین مسئله است.

,

معاون سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در خاتمه در پیشنهادی به دولت، گفت: باید واقع بینانه اعلام کرد که صادران نفت ایران یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است لذا طبیعی است درآمد ما را کاهش دهد و منطقی و عاقلانه این است که از درآمد موجود نفت استفاده بهینه شود تا نهادهای سیاسی بتوانند مشکلات موجود را مرتفع کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه