اخبار داغ

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان مطرح کرد؛

کاهش ۲۶ درصدی میزان معاملات مسکن همدان در آبان ماه

کاهش ۲۶ درصدی میزان معاملات مسکن همدان در آبان ماه
عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان گفت: میزان معاملات مسکن در حوزه خرید، فروش و رهن اجاره در پایان آبان ماه نسبت به نیمه نخست سال 26 درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام رحیم‌بخش در گفت‌و‌گو با نافع اظهار کرد: از فروردین ماه تا پایان آبان ماه سال جاری شاهد رشد 31 درصدی حجم معاملات در حوزه خرید، فروش و اجاره در همدان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی افزود: در 45 روز نخست سال، حجم معاملات مسکن با رشد 39 درصدی و قیمت مسکن با 6 درصد رشد نسبت به دو ماهه پایانی سال 96 روبه‌رو شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ارزش معاملات با رشد نرخ 18 درصدی مواجه شد.

,

عضوهیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان  با بیان اینکه این روند رو به رشد تا  مرداد ماه ادامه یافت، تصریح کرد: در استان همدان در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 37 درصد قیمت معاملات رشد پیدا کرد.

,

وی ادامه داد: در شهریورماه رشد 9 درصدی ارزش معاملات  نسبت به مرداد ماه روی داد اما از نظر حجمی معاملات با افت  24.7 درصدی مواجه شدند.

,

رحیم‌بخش اضافه کرد:  این روند به نقطه‌ای رسید که در آبان ‌ماه نسبت به شهریور ماه و مهر ماه 26 درصد کاهش خرید، فروش و اجاره در بازار مسکن همدان محقق شد.

,

این فعال بازار مسکن با تأکید بر اینکه تغییرات اقتصادی چهار ماه زمان می‌برد تا در بازار مسکن خود را نشان دهد، ادامه داد: بازار در برابر  کاهش قیمت یک مقاومت از خود  نشان می‌دهد تا در نهایت خود را با آن متعادل ‌کند.

,

وی با بیان اینکه در بازار مسکن سال 97 یک اتفاق جدید روی داد، خاطرنشان کرد: در  یک دوره کوتاه‌مدت رونق نسبی در کشور به مدت 4.5 ماه و در استان همدان حدود 2.5 ماه تجربه شد و پس‌ از آن به رکود در انجام معاملات مستولی شد.

,

رحیم‌بخش گفت: اگرچه افزایش قیمت مسکن از نظر علم اقتصاد قابل توجیه نیست اما در بازار مسکن ما اتفاق افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه