اخبار داغ

مدیر روابط عمومی مس سرچشمه:

اعتراض و تجمع راه رسیدن به شغل نیست/فضای مجازی بستر سیاه نمایی اوضاع اقتصادی ایران است

اعتراض و تجمع راه رسیدن به شغل نیست/فضای مجازی بستر سیاه نمایی اوضاع اقتصادی ایران است
میر افضلی گفت:اکثر کسانی که اعتراض برای شغل را در فضای مجازی منتشر می کنند بعضا کسانی هستند که شغل دارند اما ثبات ندارد و به دنبال کسب شغلی بهتر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛روز گذشته در فضای مجازی که این روزها میدانی برای مطالبات به حق و نا حق و البته جولانگاه معاندان و ماهی گیری سودجویان و براندازان گردیده است  اخباری منتشر می گردد که درست یا صحیح بودن آن بسیار سخت و دشوار است ، اخباری از تجمع جویندگان کار در مس سرچشمه منتشر شده است که ظن و گمان هایی را ایجاد ساخته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

روزهای اخیر شاهد فراخوان هایی برای تجمع در اعتراض به بکارگیری نیروهای غیربومی در مجتمع مس سرچشمه در فضای مجازی بودیم که حتی یک مورد آن روز گذشته جامه ی عمل پوشید و جمعیت ۶۰ نفره ای مقابل مجتمع مس سرچشمه تجمع کردند.

,

اتفاق قابل توجهی که روز گذشته رخ داد اینکه جمع کثیری از جوانان جویای کار به دفتر شورای شهر رفسنجان مراجعه کردند و از طرف دفتر نیز فرم های خطاب به معاونت پشتیبانی مس و با امضای رئیس شورای شهر رفسنجان به آنان داده می‌شد تا مشخصات خود را تکمیل و پس از دریافت مهر شورا ،نامه را به عنوان درخواست شغل به مس ارجاع دهند. البته هجوم یکباره این جمعیت در یک روز برای دریافت نامه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

,

علی الظاهر به گفته ی رئیس شورای شهر رفسنجان هیچ تضمین شغلی در نامه های معرفی شورای شهر به مس نیست.

,

سید علی میر افضلی روابط عمومی مس سرچشمه کرمان در توضیح  مسائل رخ داده ، گفت : این اتفاقات به در گروه ارتباط پیدا می کند مقداری به ما بر می گردد و مقداری به مسئولین که وعده اشتغال داده اند  به ما بر می گردد زیرا ما باید از جوانان بیکار  در این مجتمع استفاده کنیم اما وقتی هیچ شغلی وجود ندارد و پروژه ایی آغاز به کار نکرده و طرح توسعه ایی هم نداریم لذا چطور می توانیم جذب نیرو کنیم .

,

وی ادامه داد : به مسئولین اشتغال و دستگاه های بزرگی چون اداره تعاون کار ور فاه اجتماعی نیز بر می گردد که باید از طریق کاریابی ها و تدبر های اشتغالی که ایجاد می کنند به ایجاد شغل و به کار گماردن جوانان جویای کار تلاش کنند اما متاسفانه هنوز این اتفاقات رقم نخورده است.

,

میر افضلی به پروژه های پیش روی مس نیز اشاره کرد و گفت : در حال حاضر دو پروژه تغلیظ و اسید سولفوریک در مرحله کلنگ زنی و ساخت هستند و برای ۳ تا ۴ سال آینده عملا پروژه تکمیل شده ایی نداریم که نیاز به نیروی تولید داشته باشیم لذا عملا در حال حاضر جذب نیروی ما صفر است گرچه در این دو پروژه هم هرکسی که از سوی بخشداری و یا اداره تعاون معرفی شود در اولویت جذب قرار می گیرد و عملا ما تامین کننده نیروی انسانی نخواهیم بود  زیرا جذب نیرو با دستگاه های طرف قرارداد هستند .

,

مدیر روابط عمومی مس سرچمشه در ادامه افزود : این اتفاقات اخیر و در خواست ویژه جوانان برای کار به سه عامل اصلی یعنی رکود در عرصه پسته و شغل های بعد از برداشت محصول بر می گردد دومین عامل تعدیل نیرو در کارخانه اروند چرخ رفسنجان است که به علت واردات بی رویه قطعه و البته عدم پرداخت قراردادهای این واحد تولیدی با کارخانجات خودرو سازی داخلی چندی پیش رخ داده است و از همه مهمتر وضعیت نابسامان اقتصادی که همه را برای داشتن شغلی مناسب و البته با ثبات پیش قدم ساخته است .

,

وی در پایان خاطر نشان کرد : اکثر کسانی که اعتراض برای شغل را در فضای مجازی منتشر می کنند بعضا کسانی هستند که شغل دارند اما ثبات ندارد و به دنبال کسب شغلی بهتر هستند و کمتر در بین معترضان جوانان جویای کار  واقعی وجو دارند لذا در این زمان نباید اجازه داد که فضای مجازی بستر شایعاتی که معاندان نظام به آن علاقه دارند گردد و جوانان را در مقابل نظام قرار دهند لذا کسانی که جویای کار واقعی باشند با حضور در فضای مجازی به دنبال کار نخواهند گشت زیرا روش کسب اشتغال این گونه راه ها نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه