اخبار داغ

در قالب طرح پایش هویتی استان کرمان صورت می گیرد؛

ثبت احوال استان کرمان یک گام جلوتر از میز خدمت/پهناورترین استان کشور پیشرو در حذف کاغذ از خدمات اداری است

ثبت احوال استان کرمان یک گام جلوتر از میز خدمت/پهناورترین استان کشور پیشرو در حذف کاغذ از خدمات اداری است
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: در طرح پایش هویتی استان کرمان که با محوریت تکمیل پروژه کارت ملی هوشمند ملی و با شعار ” ۱۰۰ سال خدمت؛۴۰ سال عزت ” است، یک گام از میز خدمت ادرای جلوتر رفته و آن را به میز خدمت خانه به خانه تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین زین الصالحین در گفتگو با  راه آرمان؛از طرح پایش هویتی استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: طرح پایش هویتی استان کرمان با محوریت تکمیل پروژه کارت ملی هوشمند ملی با شعار ” ۱۰۰ سال خدمت؛۴۰ سال عزت ” از ابتدای آذر ماه شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد: این طرح  شامل چهار هدف کلان؛ اتقان اسناد و مدارک هویتی، توسعه نظام جامع شناسایی ایرانیان که شامل کارت هوشمند و تحلیل آماری است، افزایش کارایی و ارتقاء بهره وری و افزایش سطح اعتماد و ارتقاء آگاهی های عمومی است.

,

زین الصالحین با بیان اینکه این طرح در کلیه مناطق شهری و روستایی کشور اجرا می شود، یادآور شد: تمام دستگاه ها و نهادهای دارای جامعه هدف در این طرح پوشش داده می شود و با مشارکت روسای ادارات و همکاران ما در اداره ثبت احوال و روسای ادارات پست و دفاتر پیشخوان دولت دارای مجوز ثبت احوال با کاور های مخصوص و کارت شناسایی و هماهنگی محلی انجام می شود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح استان به ۸ منطقه تقسیم شده و در راستای سیاست های دولت و معین هایی که در سطح استان ایجا کردیم هر شهرستان را به یک معین واگذار کردیم و معین های ما در این طرح نظارت می کنند و شورای هماهنگی ثبت وقایع در هر شهرستان به ریاست استاندار کرمان و فرماندران ابلاغ می شود.

,

وی بیان کرد: برون سپاری خدمات در ثبت احوال به نحو عالی انجام شده است و از جمله دستگاه های پیشرو در این زمینه هستیم که تا کنون به ۹۰ دفتر پیشخوان مجوز ثبت احوال داده شده و با این اقدام برای ۴۰۰ نفر جوان در بخش خصوصی ایجاد اشتغال شده است.

,

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان به ۱۴ بند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت اشاره و عنوان کرد: اداره کل ثبت احوال بند ۱۴ این سیاست ها را به خود اختصاص داده و یک پایگاه جمعیت عظیم در کشور ایجاد کرده است که با این پایگاه ۲۰۰ دستگاه از ما خدمات اداری می گیرند و ۲۰۰ هزار نقطه در کشور به ما وصل هستند و تحلیل آماری که استخراج می شود در تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده می شود.

,

زین الصالحین تشریح کرد: یکی از اقداماتی که در طرح پایش در راستای اصلاح نظام اداری انجام شده میز خدمت است که اداره کل استان کرمان یک گام از این میز خدمت ادرای جلوتر رفته و آن را به میز خدمت خانه به خانه  تبدیل کردیم و در محل سکونت و تجمعات مردم و خانه به خانه خدمات را ارائه می دهیم.

,

وی در ادامه گفت: دفاتر پیشخوان ما در زمینه ارائه خدمات، طرح های تشویقی برای مردم گذاشته اند که شامل اهدای لپ تاپ، موبایل و … است و هم چنین با مدیران ارشد استان هماهنگ شده است که هم پشتیبانی امنیتی و هم ادرای از طرح پایشما داشته باشند.

,

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان افزود: مدیران کمیته امداد و بهزیستی استان نیز کمک کردند که کسانی که در حوزه هویتی تا کنون خدماتی نگرفته اند و قادر به پرداخت هزینه نیستند هزینه آن را این دو ارگان متقبل شوند.

,

زین الصالحین خاطر نشان کرد: بند های ۱۹ تا ۵۰  قانون اساسی پیرامون حقوق ملت است و ما سه تا از این بندها را احصاء کریم و مکلفیم بر این اساس، خدمت بهینه به مردم را تسریع کنیم و در شرایط آسان به مردم خدمات بدهیم، چرا که بر اساس بندهای ۱۹ گانه شورای عالی اداری، مردم حق دارند بهترین خدمات را در لحظه و با آسان ترین روش از دستگاه های دولتی دریافت کنند.

,

وی به بند ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این بند از قانون اساسی مکلفیم دربحث الکترونیک، کارت ملی هوشمند را صادر کنیم و در این طرح ما اهداف سالانه ای داریم که با همراهی مردم سعی می کنیم بر اساس تعداد باقی مانده، کارت ملی هوشمند را پاکسازی کنیم.

,

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان خاطر نشان کرد: در بحث تعویض شناسنامه های بالای  ۱۵ سال برنامه ما این است که بتوانیم امسال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شناسنامه را تعویض کنیم و حتی کسانی که شناسنامنه ندارند در این طرح می توانند به ما اعلام کنند و ما بعد از لیست برداری بر اساس ضوابط و استعلام از مراجع ذی ربط،به آن ها شناسنامه خواهیم داد.

,

زین الصالحین در ادامه مزایای طرح پایش ثبت احوال را برشمرد و عنوان کرد: میز خدمت و رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از جعل اسناد هویتی از مزایای این طرح است و در آینده استان کرمان بر اساس ایجاد ظرفیت دستگاه ها و مستند سازی آن ها می توانند پیشرو در حذف کاغذ در کشور باشند.

,

وی اظهار کرد: در هفته ثبت احوال  که روز سوم دی ماه نیز روز صد سالگی این سازمان بزرگ است، با یکی از بانک های بزرگ کشور هماهنگ خواهد شد و از آن جا این طرح حذف کاغذ، اجرا می شود و کارت هوشمند محور کارهای آن ها قرار می گیرد.

,

مدیر کل ثبت احوال از ارائه مشاوره های حقوقی در این طرح خبر داد و عنوان کرد: مردم به ما کمک کنند تا کرمان جلوتر از سایر استان ها در این طرح حرکت کند و این کارت هوشمند مرجع همه کارتهاست و همه دستگاه ها به ثبت احوال نیاز دارند چون با احراز هویت خدمات ارائه می دهند.

,

زین الصالحین در پایان مطرح کرد: در این طرح پدران و مادران شهدا از خدمات هویتی رایگان بهره مند خواهند شد و پایان کار ما در هر منطقه با تاییدیه رسمی دستگاه های موجود در مناطق شهری و محلی  صورت می گیرد یعنی بر اساس اسناد مکتوب ارائه شده توسط مسئولین آن منطقه ما پایان پاکسازی طرح در آن منطقه را اعلام می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه