اخبار داغ

گزارشی از یک معضل فرهنگی در جنوب؛

دانش آموزانی که با پای برهنه به مدرسه می روند!/ چشمان کودکان در انتظار دستان مهربان

دانش آموزانی که با پای برهنه به مدرسه می روند!/ چشمان کودکان در انتظار دستان مهربان
دانش آموزان مناطق محروم هرمزگان برای کسب علم،محرومیت از امکانات را به جان می خرند و در گرما و سرمای استخوان سوز با پاهای برهنه به مدرسه می روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اردوهای جهادی در سال های اخیر نامی آشنا برای تمامی افراد جامعه چه آنهایی که در مناطق شهری و چه آنهایی که در دورترین مناطق و بویژه کسانی که در دل محرومیت قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تلاش برای خودسازی و یا از خودگذشتگی از معیاری های اردوهای جهادی است و جهادگران یا حضور در مناطق محروم با تلاش و کوشش سعی می کنند تا غبار محرومیت، فقر و تنگدستی را از چهره مناطف محروم و مستضعفان بزدایند.

,

هرمزگان نیز از قدیم الایام به دلیل شهرستان هایی نظیر جاسک، حاجی آباد، ابوموسی، بستک، بشاگرد، پارسیان، خمیر و سیرک عنوان محرومیت را با خود به یدک می کشد در حالی که این استان به واسطه صنایع بزرگ و بنادر مهم تجاری تامین کننده بودجه کشور و قطب تجارت شناخته می شود.

,

 

,

, , ,

دانش آموزان پابرهنه به مدرسه می روند

, دانش آموزان پابرهنه به مدرسه می روند, دانش آموزان پابرهنه به مدرسه می روند,

محرومیت های ذاتی برخی از روستاهای این استان سبب شده تا ساکنان برخی از مناطق از ابتدایی ترین امکانات و حقوق شهروندی محروم شوند به نحوی که علاوه بر مسائل بهداشتی و درمانی، امکانات آموزش آنها را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

,

با گذری به مدارس روستاهای  هنگستان و کیایی جاسک محرومیت را در چهره دانش آموزان دبستانی را مشاهده می کنید که نه لباس مدرسه را به تن کرده اند و نه کفش را به پا کرده اند.

,

دانش آموزانی که در گرمای طاقت فرسا و سرمای استخوان سوز با پای برهنه بر روی سنگ ها و شن های داغ و سوزان مسافت از خانه تا مدرسه را طی می کنند تا برای کسب علم و دانش خود را به مدرسه برسانند.

,

تحمل رنج محرومیت از امکانات به بهای آموختن سواد خواندن و نوشتن از زخم های دیرینه روستاهاست و سبب شد تا جهادگران برای رفع این مشکل یا استفاده از کمک های خودجوش مردمی برای حل آن اقدام کنند.

,

 

,

, , ,

 

,

محرومیت زدایی از اهداف اردوهای جهادی است

, محرومیت زدایی از اهداف اردوهای جهادی است,

کلثوم شمس، مسئول گروه جهادی حضرت زینب (س‌) با اشاره به آغاز فعالیت این گروه جهادی اظهار کرد: گروه  جهادی حضرت زینب(س) شهرستان جاسک از ابتدای مهرماه سال جاری فعالیت خود را با 3 نفر از بسیجیان مومن و متعهد آغاز نموده است.

,

مسئول گروه جهادی حضرت زینب (س) با تاکید بر اینکه کمک رسانی و محرومیت زدایی در حوزه شرق جاسک، هدف تشکیل این گروه جهادی است، گفت: تمامی هدایا و کمک های این گروه جهادی توسط مردم آن هم به صورت خودش تامین می شود و هیچ یک از نهادها و ارگان های دولتی در امر کمک رسانی نقشی نداشته اند.

,

شمس با اشاره به اولین فعالیت و اردوی جهادی این گروه تصریح کرد: روستاهای پرکوه، تیتکن، تراتکان، محملی-، سرخ کوه، پیشانی کنده از جمله روستاهایی هستند که این گروه جهادی با توزیع بسته های حمایتی آموزشی نظیر کیف، کفش،لوازم التحریر فعالیت خود را آغاز کرد.

,

وی با بیان اینکه روستای هنگستان و کیایی جامعه هدف این گروه جهادی در سفر دوم بودند،بیان کرد: تهیه و توزیع لوازم التحریر، لباس مدرسه، توزیع 150جفت کفش از جمله اقدامات در این روستاها بودکه تمام هزینه تامین این لوازم توسط تیم دندان پزشکان خیر استان فارس پرداخت شد.

,

مسئول گروه جهادی حضرت زینب(س) با اشاره به علاقه و اشتیاق بسیجیان برای حضور در گروه های جهادی گفت: با توجه به علاقمندی بسیجیان به امر خدمت رسانی در حال حاضر اعضای این گروه به 20نفر رسیده است اما تعداد فعالان این گروه 5نفر می باشد.

,

شمس ضمن دعوت نیکوکاران به همکاری با گروه جهادی حضرت رینب(س) جاسک خاطرنشان کرد: این گروه آمادگی هر گونه فعالیت در بخش های مختلف برای رفع محرومیت در حوزه ذکر شده با توجه که کمکهایی که جمع آوری میشود را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه